שאל את הרב

קשר בין מדריך לחניכה: איך יוצאים מזה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/07/16 01:14 יג בתמוז התשעו

שאלה

שלום!

אשמח לעצה. לפני כמה זמן התחלתי קשר עם המדריך שלי מבני עקיבא. דיברנו עד מאוחר בלילה ונפגשנו בכל מיני מקומות והוא היה כתובת בשבילי לכל מיני דברים שרק הוא יבין ואף בת לא תבין.. היה לי טוב למרות שתכלס לא ישנתי טוב בלילה ולא הייתי מגיעה לבית הספר. לפני כמה זמן החלטנו ביחד שהקשר הזה הוא לא טוב (ואני ממש בכיתי) ושמעכשיו אנחנו מתנהגים כמו כל מדריך וחניכה. אבל אני עדיין מרגישה רע. אני יודעת בראש שזה לא טוב! אבל הלב אומר אחרת... ועכשיו אני לא בטוחה אם ללכת לסניף...מצד אחד אני נהנת מאוד אבל מצד שני אני רואה אותו שם.. מה לעשות?

תודה לכם בכל מקרה!

תשובה

שלום לך!
את הצעד הראשון והחשוב כבר עשית – הבנת שהמצב שאת נמצאת בו הוא מורכב ולכן פנית אלינו לעצה. כל הכבוד שאת מודעת למורכבות ומוכנה להתמודד איתה.


[דמות לחיקוי]
קשר אישי עם המדריך הוא מקרה שחוזר על עצמו פעמים רבות אצל בני נוער ואפשר להבין מדוע. המדריך נמצא במקום של סמכות, התפקיד שלו הוא להקשיב, לתמוך, לחנך, ולהיות שם בשביל החניכים שלו. לפעמים הקשר הזה יכול להראות כאילו הוא קשר עמוק עם רגשות לאחד מהצדדים או אפילו לשניהם.


[אז איך יודעים מה נכון?]
כמובן שלשאלה הזו אין תשובה חד משמעית אבל לכל אחד יש את הסימנים שלו ונורות האזהרה שלו למקרה שמשהו לא טוב קורה. את מעידה על עצמך שאת מרגישה סתירה בין מה שהראש חושב – שהקשר הזה לא טוב לשניכם, לבין מה שהלב מרגיש – שהקשר הוא כן טוב. כאשר את לא מרגישה שלמה עם מה שאת עושה, זו נורת אזהרה שכדאי להתייחס אליה. בנוסף, את אומרת שהקשר ביניכם שיבש לך את השיגרה, גרם לך לא ללכת לבית הספר ואפילו גרם לך להיות עצובה. ובכן, אלה עוד כמה סימנים שיכולים לשמש כנורות אזהרה בשבילך.


[לתחזק קשרים נכונים]
זה הזמן לתחזק קשרים קיימים או ליצור קשרים חדשים עם אנשים שסביבך כמו משפחה וחברות. נראה שאת מחפשת כתובת להתייעצות בכל מיני דברים. יש אנשים בחייך שיכולים ואפילו רוצים למלא את תפקיד "היועץ" בשמחה. חברה טובה, אחות או אמא, או אם אלו באמת נושאים שאת מרגישה שרק בן יוכל להבין אז תנסי אנשים אחרים כמו אח גדול או אבא. תראי בזה הזדמנות לפתח קשרים עם אנשים שקרובים אלייך. כשאר משתפים אדם קרוב – הקשר מתהדק ומתעצם.


[ומה לגבי הסניף...?]
גם כאן אין תשובת קסם. את צריכה להרגיש שמה שאת עושה הוא נכון. אם הסניף הוא מקום שבו את נהנית ומרגישה טוב עם שאר החניכות, אולי כדאי שתמשיכי ללכת ותוך כדי תנסי להתמודד עם המפגש עם המדריך. יכול להיות שהפתרון של עזיבה הוא בעצם בריחה מהתמודדות ושחבל שתפסידי את ההנאה בסניף.


הדילמה שאת מתמודדת איתה היא דוגמא לכל מיני דילמות שמתמודדים איתם בחיים. אני מקווה שתשתמשי בכלים שנתתי לך גם כדי לדעת איך להתמודד עם דילמות נוספות בעתיד.

כאן לכל שאלה!

ציפיה

Zipiya@gmail.com

כתבות נוספות