שאל את הרב

עבודה במקום חילוני- דחוף!!

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 13/07/16 12:53 ז בתמוז התשעו

שאלה

שלום הרב,

אני בת 17 והתחלתי לעבוד באולם אירועים כמלצרית.

המלצרים שם לא מדברים לעיניין, הם מנבלים את הפה מלא וזה ממש צורם לשמוע את זה במיוחד כשאני בחורה דתייה, בנוסף זה גם בנים ובנות ביחד אז זה בכלל קשה כי אני לא רגילה להיות קרובה לבנים ולעבוד איתם.

כבר התפטרתי משתי עבודות שעבדתי בהם בגלל האופי החילוני של המקום ושל העובדים והפעם אני לא יודעת מה לעשות, הולך לי טוב בעבודה אבל עדיין אי אפשר להגיד שזה לא שורט את הנפש כשאתה במקום הזה ובמיוחד כשאתה ממלצר בחתונות חילוניות שכל המוזיקה שם זאת מוזיקה ששורטת את הנפש, אבל עם זאת אני לא יכולה להסתגר בעולם הדתי שלי כי בעוד שנה אי אסיים תיכון ואני אצא לעולם האמיתי ואני אהיה חייבת להתמודד עם העולם החילוני גם אם זה לא מתאים לי..

אז מה לעשות? אני גם חייבת עבודה כדי לחסוך לרישיון ועבודה במקום דתי לא מצאתי..

תודה מראש!

תשובה

שלום

על מצוות עשה יש לבזבז עד גבול מסויים כסף, אך להנצל מאיסור יש להוציא כל הכסף שיש, כך נפסק בשו"ע.
התיאור שלך הוא של קלקול חמור ליראת השמים שלך, ואחרי המעשים ימשכו הלבבות, החברה מאד משפיעה על האדם בהכרתו ובתת הכרתו. יש על כך ספר חשוב של הרב בהר"ן, החברה והשפעתה, טוב יהיה לך לקרוא בו.
בחורה דתית אינה צריכה להסתובב בתרבות כזו של ניבול פה וגסות בין בנים ובנות.

הטיעון שאת מכינה עצמך בזה לעולם שאחרי התיכון, אינו נכון. גם בבגרותך עלייך להמשיך ביראת השם תמימה ומושקעת, ובהחלט לברור היכן להיות והיכן לא. היציאה לעולם אינה מתירה איסורים. זו אינה הסתגרות אלא העדפה, וזהירות מחושבת.

עיזבי את העבודה הזו שמקלקלת את אשיותך ושורטת את נפשך, ואני מבטיח לך שבעוה"ב תקבלי על כך שכר גדול, וגם בעולם הזה לא תתחרטי על הצעד הזה בעתיד.
הכסף יגיע, בטהרה. התפללי על כך.

בהצלחה

כתבות נוספות