שאל את הרב

צניעות וחיזוק הבעל

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 31/05/16 12:29 כג באייר התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב!

אקדים ואומר פשוט תודה! תודה שאתם פה כדי לייעץ לכולנו, ותודה על קידוש שם ה' שאתם עושים ברבים ללא הרף! מי ייתן ובע"ה אתם ובני משפחתיכם תזכו לכל הברכות שכתובות בתורה! אמן!

אני ב"ה ב"ה נשואה באושר, בחסדי ה' אמא לנסיכה קטנה בת שנה וב"ה בחודש השישי להריוני השני.

ב"ה זכיתי לגדול בבית דתי, וכך גם בעלי.

אני ב"ה משתדלת לשמור על כל הלכות הצניעות. גרביים אטומים, חצאיות שמכסות את הברכיים גם בעת הישיבה, חולצות שמכסות את המרפק ולא צמודות מידי, וב"ה אני שמה כיסוי ראש מלא. אני משתדלת להתחזק כל הזמן, ולומדת את הלכות הצניעות, אך רק דבר אחד לא ברור לי בעניין זה, ואלה הצבעים..

לדוגמה, מותר ללבוש בורדו שנוטה יותר לחום, אבל לאיזה צבע בדיוק הכוונה? הרי הכל יחסי..

או צהוב.. עדין אפילו, בהיר.. אני לא שמה כי אני מרגישה שהוא בולט, וכבר אמרו לי כמה פעמים שמותר.. פשוט בתחושה שלי הוא בולט לעין.. יש אולי איזושהי טבלה עם צבעים שבה ניתן לראות בבירור אלו צבעים מותרים ואלו לא?

בנוסף, הייתי רוצה לדעת.. איפה מוכרים חולצות בסיס כשרות באזור ירושלים?

אולי הרבניות הצדיקות, נשותיכם, יודעות? כי הבד של רוב החולצות בחנויות היום הוא ממש שקוף, וממש לא צנוע.. מה גם שאת רוב חולצות הבסיס צריך עוד לסגור עם סיכת ביטחון כדי שיהיו מספיק סגורות..

אשמח לשמות של מקומות בהם מוכרים (:

שאלתי הבאה היא בקשר לבעלי.. בעלי אדם מדהים וצדיק! נפלה בחלקי ב"ה זכות עצומה שזכיתי לו! ואני מודה לה' על כך ב"ה כל יום!! הוא צנוע כ"כ, בעל לב טוב, אהבת הבריות, שמחה, נאמן, מבין, ירא שמיים, אבא מדהים ובאמת ב"ה צדיק!!

הוא ב"ה מאוד חזק באמונה, ומחזק גם אותי, ויש המון דברים שהוא מקפיד עליהם ומבחינתו הם בל יעבור ב"ה, רק דבר אחד ממש מציק לי.. בפועל, אני קצת יותר חזקה ממנו.. זה מתבטא בזה שהוא עזב את הישיבה כדי לעבוד עם אבא שלו כשהתחתנו (לפני שנה ותשעה חודשים ב"ה), והתחיל ללמוד חצי יום בישיבה הגבוהה שביישוב שלנו, ולעבוד חצי יום.. היום הוא כבר רק עובד.. וזה מאוד כואב לי.. אני יודעת שצריך להתפרנס ממשהו, ובקרוב אני בע"ה גם מתחילה ללמוד תפירה כדי שאוכל לעבוד מהבית ולעזור קצת בפרנסה, ובמקביל להמשיך לגדל את ילדיי בע"ה בבית, אך מבחינת העבודה שלו דבר לא משתנה.. מכיוון שמדובר בעסק של אבא שלו והכל נופל עליו.. מה שבא על חשבון הזמן שלו וה

תשובה

שלום וברכה,

בורדו - מותר.

בקשר לבעלך, צריך לרדת ממנו לגמרי,

לאפשר לו לעשות מה שהוא חושב,

יש לך הרבה במה לשמוח ואם תוסיפי לו חיזוק בניגוד לרצונו תפסידי גם את מה שיש,

את צריכה להשיח את דעתך מרמתו הרוחנית ולגנוז את הרצון שלך לקדם אותו זה לא יעבוד. במקרה הטוב..

ממש לא לשדר לו שאת מצפה ממנו יותר, זה מחליש,

למלא את הראש במחשבה: "מה שיש זה נפלא ולא רוצה שום שינוי"

כך תהיי יותר מאושרת,

והוא ירגיש חופשי בחיים שאת מאפשרת לו,

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות