שאל את הרב

פחדים והאשמה עצמית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 31/05/16 12:24 כג באייר התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב!

אני צריכה יותר עצה משאלה

אני בת 18 חוזרת בתשובה כבר חודש וחצי והתחלתי לקחת על עצמי כמה דברים (שבת תפילה ביום קצת צניעות ועוד)

אני מרגישה שכל פעם שאני נכשלת בעברה גם אם היא הכי קטנה

אשמה נוראית ופחד שאני אלך לגיהנום

הפחדים האלה לא היו לי בעבר אלה התחילו לי מאז שראיתי סרטונים שמדברים על גיהנום תוכל להבהיר לי מה זה? והאם זה ככ נורא כמו שמתארים את זה האם אנחנו נשרפים? ואם כן למה שהקדוש ברוך הוא ירצה לשרוף אותנו ולעשות לנו דברים נוראים ככ?

אני חושבת שזה בכלל דבר שונה מאוד וזה בושה גדולה בחטאים שאנו עושים אבל כל הרבנים אומרים שזה גיהנום של אש וקרח וזה מאוד מפחיד אותי ואפילו מרחיק אותי מעבודת ה'. אני לא רוצה להתרחק אלא לעבוד את ה' בשמחה ובאהבה. אשמח אם תבהיר לי את העניין

בתודה רבה חן

תשובה

שלום וברכה

ראשית, ברוכה הבאה.
ברוכה הבאה לעולם התיקון, בו נמצאים כל אלה שמחפשים בכל עת דרכים להיות טובים יותר ומתוקנים יותר. זו המשמעות האמיתית של חזרה בתשובה, עליה מצווים כולנו. אין מעמד מיוחד של "בעלי תשובה" כי כולנו כאלה, וכולנו צריכים להיות במקום בו אנו חותרים קדימה.
ועכשיו את ניצבת בפני קפיצה שאת צריכה לקפוץ.
אפשר להניע, אולי, את עולם התיקון בפחדים מתמידים.
אולם לא ניתן לחיות כך.
לא זו בלבד, אלא שלא ניתן להגיע למקומות אליהם אנחנו מבקשים להגיע. אי אפשר לקיים את "ואהבת את ד' אלוהיך" כאשר נמצאים בפחד ובאימה כל מפני גיהינום.
כיוון שזה היעד העליון שלנו – האהבה הגדולה בינינו ובין ריבונו של עולם – פחדי הגיהנום אינם חלק מזה. אינני יודע מה מקורם של הסרטונים האלה, ולמה בכלל הם נוצרו. אני יודע רק את העובדה שהם מרחיקים ולא מקרבים, משתקים ולא מעצימים, מנמיכים קומה ולא מגביהים אותה.
ועל כן, הטוב ביותר הוא פשוט להתעלם מהם. לבנות את דרך האמונה שלך כפי שכתוב בתורה, ולכוון אותך לשמחה, לטוב הלבב, לשפע ולאהבה שאנו אוהבים את ד', ומתוך כך לעול מצוות ולקיומן, ולחיות חיי אמונה טובים ומאושרים.

האם את יכולה ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות