שאל את הרב

קשר בגיל צעיר שנגרר ונמשך... האם להמשיך או לנתק?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/05/16 14:57 כא באייר התשעו

שאלה

שלום.

הייתי בקשר ממש טוב עם מישהי במשך של כמעט שנתיים,דיברנו הרבה ואפילו נפגשנו כמה פעמים. אחרי זה,הגענו למסקנה שזה לא מתאים עכשיו ואנחנו לא רוצים את כל הבלאגן הזה ומה שזה גורר. השאלה אם זאת הבחירה הנכונה. שנינו לא מצליחים לשכוח אחד מהשני ומהרגשות וזה סתם מפריע לנו.יכול להיות שהמעשה הנכון יהיה להמשיך? אולי יש פיתרון אחר חוץ מלהתנתק ולהתגעגע למה שהיה פעם?

תשובה


אהלן!

קודם כל, תודה רבה על השאלה. צריך המון אומץ והמון בגרות כדי להגיע למקום שבו אתה נמצא.


באמת, בגיל הזה אנחנו בד"כ מחפשים את עצמנו. אנחנו מתחילים להיות עצמאים, לשאול את עצמנו שאלות, וכחלק מהחיפוש העצמי הזה- אנחנו מרגישים צורך להתחבר לבנות. הצורך הזה נובע מתוך כך שהאדם מצליח להגיע לשלמות, לאחר שהוא בונה בית ומתחתן. כך בבראשית אנחנו רואים כי ´..ויקרא את שמם אדם´ האדם השלם הוא האדם הבנוי מהחיבור המדהים הזה בין גבר לאישה לאחר החופה.


אבל לפני שאנחנו רצים לרצות את הצורך הזה, צריך לעצור שניה ולנשום עמוק. בגלל שאנחנו נמצאים בתקופה של בירור עצמי, עלינו קודם להיסגר על עצמנו לפני שאנחנו יוצאים עם בנות. כל הבלאגן שתיארת נובע מכך שבסיטואציה הנוכחית, יש שני אנשים שקצת לא סגורים על מי הם ומה הם, ולכן משהו בחיבור הזה לא כ"כ מסתדר.


לכן הניתוק הזה הוא בהחלט המעשה הנכון! בכדי להצליח ליצור חיבור אמיתי עם אישה, חיבור שיהפוך אתכם בסוף ל´אדם´, עלינו להתחיל בבירור עצמי. הגעגוע נובע מתוך הצורך הבסיסי אבל לא כדאי להיכנע לו, אלא למנף אותו לבניין האישיות. לדעתי, זהו הזמן הכי טוב לבנות את עצמך! תתנדב, תלמד תורה, תטייל, תשאל שאלות ותחפש תשובות. תוודא שאתה משקיע את כול כולך לבניין האישיות שלך, שכדי שיגיע הזמן, תוכל למצוא חיבור אמיתי ושלם עם בת זוגתך.


בהצלחה! כאן לכל שאלה, דוד

David@mda101.org.il

כתבות נוספות