שאל את הרב

למה הגויים לא יכולים להכניס חמץ לבתי חולים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/05/16 14:43 ל בניסן התשעו

שאלה

שלום,

אני עובדת בבית החולים ביחד עם גויים וחילונים- כמו ערבים, רוסים ועוד...

ואחרי פסח הועלה אצלנו שאלה שהייתי רוצה לברר-

כביכול המטבחים והבית חולים כולו הוכשר לפסח והיה אסור לאף אחד להכניס חמץ לבית החולים, האוכל שהביאו למחלקות היה כשר וכמובן עם מצות. נשאלה שאלה בקרב לא שומרי הכשרות למה הם לא יכולים להביא מהבית לחם ולאכול נורמלי (ערבים למשל) להם הרי מותר.

אני יכולה להבין אותם כמה שזה מעצבן, זה מקום העבודה שלהם, וזה שלנו יש פסח לא צריך להשפיע עליהם. רציתי לדעת אם יש איזשהו פיתרון או מענה בשבילם, כי הם שואלים ואני לא יודעת מה לענות להם.. הם באמת רוצים לעשות משהו בעניין ולשנות. אבל במסגרת המותר.

יש איזשהו פיתרון?

תשובה

שלום רב

השנה אנחנו חוגגים את יום העצמאות - הוא היום שבו הוקמה המדינה. המדינה הוקמה כ'מדינה יהודית', וחלק משמעותי מהתוכן של 'מדינה יהודית' הוא נתינת מקום רב להלכה ולמסורת היהודית.

הענין הוא לא רק 'מהותי' אלא גם טכני, כיון שבסופו של דבר הרוב הגדול של אנשי בית החולים מעונין בשמירת כשרות ברמה זו או אחרת, אזי מתבקש לדאוג להם בצורה הולמת, אף שבכך זכויות המיעוט נפגעות.

במילים פשוטות, זה לא ש'לנו' יש פסח, אלא שהעם היהודי חוגג פסח וזה בא לידי בטוי במרחב הציבורי שבמדינה היהודית. אמנם, זה מכביד במידה מסוימת, אבל מצד שני, בדיוק בשביל זה הקמנו את מדינת ישראל. למען זה סבלנו בכל הדורות ולמען זה אנחנו נאבקים עם האויב הערבי זה מאה שנה. יש מאות מדינות בעולם בהם כל אחד יכול לאכול כרצונו, ומדינת ישראל הוקמה בארץ ישראל - ובה קם לתחיה עם ישראל על פי מסורת ישראל ותורת ישראל

ברכה והצלחה

טוביה
tsbias1@gmail.com

כתבות נוספות