שאל את הרב

קשה לי להרגיש את ה'.. מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/04/16 21:20 יז בניסן התשעו

שאלה

שלום, אני בת 19 ועושה שירות לאומי רחוק מהבית ומכל החיים שהכרתי עד עכשיו. פעם הייתי מלאת אמונה, בכל דבר ראיתי את אלוקים. עכשיו אני תקועה- אני לא בטוחה לגמרי שהוא קיים..

זה תהליך די ארוך שעברתי, אבל לאחרונה הוא ממש התגבר, ואני מרגישה שזה תוקע לי המון דברים בחיים- כלום לא מעניין אותי, אני לא אוהבת אף אחד ולא מחוברת לשום דבר, אני מנותקת לגמרי.. לא התפללתי כבר מלא מלא זמן, וגם המצוות, שהבנתי אותן היטב עד עכשיו ואהבתי אותן ולקיים אותן, נראות לי חסרות פשר ולא נעים להגיד- אבל איזה טקס פולחן פרימיטיבי..

זה מפריע לי מאוד.

חיפשתי בהמון מקומות אבל עוד לא מצאתי מישהו שמדבר על איך להאמין יותר באלוקים..

זה גורם לי לשאלות על נצרות מול יהדות, מסורת אמיתית או מומצאת, וכד'.

אשמח שתעזרו לי לצאת מהבוץ הזה, אפילו קצה חוט..

תודה וחג שמח,

שירה

תשובה

שלום לך יקרה!
את מתארת מציאות של בלבול כאשר הרבה ממה שהיה מובן מאליו פתאום טעון בשאלות ובספקות. זהו מצב לא נעים ומאתגר אך יש בו הרבה טוב שרק אפשר לצמוח ממנו. לפני הכל חשוב לומר שזה מדהים ועוצמתי שאת מחפשת תשובות ומבררת. הנכונות לבדוק, לשאול ולהיעזר היא כבר הפתח לפתרון ולצמיחה. אשריך על הכנות והפתיחות.

[צוללים לעומק..]

כשם שהגוף גדל, מתפתח ומשפר יכולות עם השנים, כך גם הנפש והנשמה. עם הזמן אנחנו נחשפים לעומקים חדשים, לתובנות נוספות ולרבדים אחרים התואמים את גילו וצרכיו בכל תחום שהוא. לפעמים הצמיחה מתרחשת ללא משברים, אך לעיתים על מנת לצמוח ולרכוש עומקים והבנות חדשות, זקוקים אנו לטלטול כלשהו שדורש מאיתנו לחשוב מחדש, למצוא תשובות ברורות יותר התואמות את הגיל שלנו, והצרכים שלנו. הדרישה להבנות ובירורים חדשים מבורכת, שהרי איננו רוצות להישאר עם הבנה של כיתה א´ לדוגמא. הרי הידע של כיתה א´ הוא "פסיק" מכל מה שאפשר עוד להבין, והדרישה המחודשת להבין משהו שפעם הבנתי מעידה על צמיחה ועל רצון להבין עמוק יותר. לכן, מציעה לך לפני הכל לראות את הברכה שטמונה בבלבול שאת מתארת. הבלבול הוא הזדמנות כדאי להבין עוד, לגלות עומקים חדשים ולחדד את כל מה שיש בך.

[למצוא את הטוב]

האמונה בה´ היא עבודה. עבודה תמידית לכולם. לעיתים, כפי שתיארת בעצמך, קשה לחוש את ה´ קרוב ואז גם קשה להאמין בו. כשטוב לנו, קל יותר להאמין שה´ איתנו. זאת לעומת רגעים קשים שבהם נדמה שה´ קצת רחוק. לכן, מציעה לך לחפש נקודות טובות בחייך. לבחור להעצים רגעים טובים ושמחים. לבחור לשים לב קצת יותר לדברים הפשוטים, והטובים שסובבים אותנו. ואולי אפילו לכתוב. מציעה לך לקחת מחברת ולציין בה כל יום דברים טובים שקרו. מהברורים מאליהם ועד המפתיעים. כך יעמוד מול ענייך הטוב שסובב אותך שוודאי מדגיש יותר שיש אלוקים שמשגיח עלינו.

[לקבל באהבה]

תחושת הקרבה והריחוק סובבות את כולם. התנודות הללו הן שמאפשרות לנו להיות עובדי ה´ בכנות. כלומר, אילולא התנודות היינו רק ב"כאלו" קרובים. הריחוק מאפשר זמן לברר איך באמת להתקרב וכך הקרבה כל פעם נהיית עוד יותר קירבה. לכן, כדאי לקבל באהבה את איפה שאת. כלומר, לברר, לשאול ולא לוותר, אך יחד עם זאת לא לכעוס על עצמך במקום שאת נמצאת בו, אלא לקבל באהבה. כי הריחוק הוא פשוט הזדמנות להתקרב עוד יותר. כמו בכל עבודה פנימית, השיפוטיות והכעס העצמי לא מועילים. במקומם צריך למלא באהבה. באהבה לכל וכמובן לעצמך.

[לאהוב ולצמוח]

כדי לצמוח במקומות חולשה חשוב להיאחז במקומות של חוזקה. כלומר על מנת לעבור תהליך של בירור שיביא אמונה גדולה יותר בה´, חשוב לשים לב גם לנקודות החוזקה. לשים לב לתחומים שאת טובה בהם, לשים לב לנושאים שבהם ברור לך ואין שם ספק. ולהביט הרבה בטוב שלך. מעבר לתשומת הלב מציעה לך בפועל להשקיע בכישרון שלך, לעשות דברים שאהובים עליך, ולתת מקום ליתרונות שלך. אני בטוחה שיש בך המון טוב, רק כדאי לתת לו מקום- באומנות, בספורט, בעשייה חברתית ובכל דבר שעולה על דעתך.

[ללמוד בחברותא]

כדי לרכוש אמונה גדולה יותר בה´, כדאי לעבוד על זה ולברר בעצמך את התשובות שימלאו אותך. לכן מציעה למצוא חברה, אחות, שכנה או כל אדם אחר שתשמחי ללמוד איתנו ביחד. כדאי לקבוע לימוד קבוע. יכול להיות פעם בשבוע, פעם ביום או בכל תדירות שנוחה לך. בעת המפגש לבחור ספר בנושא ופשוט ללמוד אותו יחד. כשמקבלים תשובה מתוך בירור ולימוד, הסיפוק וגודל המענה הרבה יותר משמעותיים מאשר עם תקבלי ממישהו תשובה חד משמעית. כשתמצאי בעצמך מתוך לימוד תשובות שישבו על ליבך תראי כמה אור וטוב ימלאו אותך. ישנם מגוון ספרים בנושא אמונה. בניהם ממליצה על "בגן האמונה המבואר".

[לסיום]

יקרה! הבלבול שלך הוא הזדמנות להעמיק. גם אם זה לא נעים, זה טבעי ובריא שאנחנו לא נשארים עם תשובות של פעם, אלא מחדדים ומעמיקים בהתאם לגילנו. את בפתחו של תהליך שמצריך סבלנות. לאט לאט מתוך אהבה גדולה, ראיית הטוב במתרחש סביבך, ומבט חיובי על הטוב שבך. מציעה למצוא תשובות טובות תוך כדי למידה משותפת, וכך תרכשי בע"ה קומה חדשה בליבך. מברכת אותך בהרבה הצלחה.
את מוזמנת להמשיך ולכתוב לי דרך האתר או למייל shirtehori@gmail.com
שיר

כתבות נוספות