שאל את הרב

אמא לא תבין למה אני לא לובשת את החצאית הזו!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/04/16 02:22 יב בניסן התשעו

שאלה

שלום!

לפני קצת יותר מחודש קניתי בגדים לכבוד פסח. מאוד אהבתי אותם וחיכיתי כבר ללבוש אותם..

אבל מה לעשות, אני בגיל (13) שכל חודש הדעה משתנה:) ויצא לי בחודש האחרון לברר כמה דברים, לבדוק ולגלות שהבגדים שקניתי - לא צנועים! (החצאיות צמודות מאוד, והאחת החולצות בצבע אדום בוהק)

והבנתי, שלי- זה לא מתאים! חד משמעית!!

אבל נתקלתי בעוד בעיה שהיא אפילו יותר גדולה....

אני באה ממשפחה לא דוסית במיוחד, ואני מאוד התחזקתי, ויש לי דעות מאוד שונות מהם בעניין התורני.. ויש הרבה דברים והתלבטויות שאני לא יכולה לשתף אותם כי הם פשוט לא יבינו! ואולי אפילו יזלזלו..

אם אני אגיד לאמא שלי שאדום זה לא צנוע, זה לא נראה לי יעניין אותה כ"כ (לצערי הרב) אז אמרתי לה שהחצאית צמודה לי מדי והיא אמרה שזה בכלל לא צמוד וזה בסדר.. אני ממש רוצה להחליף את הבגדים אבל לא בטוח שהחנות תסכים לקבל אותם (עברו כבר הימים של ההחלפה, וגם הקבלה בפח אז בכלל אין אופציה..)

מצד אחד- אם אני לא אלבש את הבגדים- לא יהיו לי בגדים לחג, וגם יכול להיות שאמא שלי תיהיה עצובה וזה ממש לא כיבוד הורים.. היא תחשוב שאני מזלזלת בבגדים שהיא קונה ובכללי בכסף שהיא השקיעה בי..

אבל מצד שני- איך אני יכולה ללבוש את זה?? אני ארגיש כ"כ לא בנוח מעצמי, מהסביבה.. (זה גם יכול להכשיל אנשים..) וגם אני ארגיש נורא בפני הקב"ה!!

אני לא יודעת מה לעשות!! תודה רבה:)

(רק חשוב לי להבהיר* הוצאתי את אמא שלי והמשפחה שלי בצורה נוראית!! אז ממש לא!! ברוך ה' המשפחה שלי מדהימה וכל אחד ואחד מהם יהלום מדהים!! במיוחד אמא שלי:) פשוט יותר קשה להם כנראה בקטע הדתי, ולי קשה שקשה להם:) זה הכל! הם חס וחלילה לא מפלצות ברוך ה'!!)

ושוב תודה!!!

תשובה

שלום לך

ממש סליחה על העיכוב בתשובה שנובע מהעומס הרב המוטל עלינו

איננו יודעים מה בסופו של דבר עשית בחג, אבל הנקודה העקרונית שהעלית - הפער בינך ובין ההורים שלך - בודאי עדיין קימת.

לכל אדם בעולם יש אתגרים. יש אתגרים פיזיים, יש אתגרים נפשיים ויש אתגרים רוחניים.

בשאלה שלך תארת אתגר מאד לא קל - ההתמודדות מול ההורים בתחום הרוחני. תארת התמודדות (מאד מאד אמיצה ומאד מרשימה!) בתחום של הבגדים. קנית בגדים ועכשיו את לא מעונינת ללכת בהם (עם כל הותור האישי הכרוך בדבר) אבל מן הסתם תהינה עוד התמודדויות. מצד אחד - קיים הרצון החשוב כל כך להתקדם בעבודת ה', לשמור על צניעות ועל קדושה וטהרה, ומצד שני, ההורים לא תמיד מבינים ומסתדרים עם זה..

אני חושב שבאופן כללי אפשר לעשות כמה דברים .
דבר ראשון - אני חושב שכן חשוב לשתף ולדבר על הפער הרוחני שקיים ביניכם. חלק מתהליך ההתבגרות הוא לבטא בצורה נעימה ובוגרת את העמדות שלך כמתבגרת. אני חושב שאפשר להגיד - אתם לא מרגישים כך וזה לא מדבר אליכם אבל אלי זה מאד מדבר ואני מאד מחוברת לזה ולכן אני מקפידה יותר על זה ועל זה.

דבר שני - לשים לב שההתחזקות היא לא רק בתחום הרוחני אלא גם בתחום של בין אדם לחבירו, של העזרה בבית וכו'. ממה שכתבת אני מרגיש שאת עוזרת מאד בבית להורים וזה נהדר - ככל שהם ירגישו שההתחזקות הרוחנית שלך עושה אותך אדם טוב יותר, כך הם יוכלו יותר להתחבר אליה

דבר שלישי - חלק נוסף מתהליך ההתבגרות הוא להבין שלא תמיד יש פתרון לבעיה, ולפעמים ההורים נשארים לא מרוצים. זה לא פגיעה ב'כיבוד הורים' - את לא פוגעת בהם או מעליבה אותם חס ושלום. הציפיות שלהם לא מתממשות וזה בסדר גמור - זה תהליך משפחתי טבעי. עם הזמן הם ילמדו לקבל אותך כפי שאת.

ברכה והצלחה!

טוביה
tsbias1@gmail.com


כתבות נוספות