שאל את הרב

אח שלי מעשן

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/03/16 22:12 יט באדר ב'

שאלה

גיליתי שאח שלי עישן מלא בערך שתי קופסאות סיגריות ביום. אמרתי לא שאני יודעת ומאז הוא שונא אותי

תשובה

שלום יקרה,

מחילה על התשובה המאוחרת לשאלתך.

אני מנסה להבין את התחושות שלך. אך קצת קשה לי כי לא נתת לנו פרטים על אחיך ועלייך. כתבת שגילית שהוא עישן, האם הוא עדיין מעשן? בן כמה הוא? איך גילית? מה זאת אומרת "שונא אותי"? למרות חוסר הפרטים אנסה לגעת בשני תחומים: העישון והקשר עם אחיך.

העישון.
תני לי להרגיע אותך מעט. נכון שעישון לא בריא ומזיק לבריאות. זה לא דבר טוב. ברור. לא שאלה. אבל זה לא אסון. לצערנו יש המון אנשים שמעשנים, גם צעירים. צעירים רבים מעשנים. זו עובדה. ברור שזו עובדה שכדאי וצריך להילחם בה. אבל זה לא סוף העולם. כמובן שאפשר להיגמל מזה ואם אדם מעשן זה לא אומר שהוא עכשיו יעשן לכל החיים. אני מציעה לך להתפלל על אחייך שיפסיק לעשן. להקניט אותו ולהעיר לו לא יסייעו לשניכם משום שהקשר ביניכם יכול להיפגע יותר וחבל. את לא אימא שלו ולא אחראית עליו. רק יכולה להתפלל בעדו שיתפוס את עצמו ויפסיק לעשן.

הקשר ביניכם.
כמו שציינתי בהתחלה אני לא יודעת מהי כוונתך במילים "שונא אותי" אך מה שאני מבינה שהקשר אינו טוב כ"כ. את יכולה לנסות לשפר אותו באמצעות ניסיון ליצור קשר ולגרום לאחיך להרגיש כלפייך יחס אוהב. את יכולה לנסות לדבר אתו על מה שהיה, לבקש סליחה ממנו ולהסביר לו שאת רק דואגת לו. את יכולה לכתוב לו מכתב (לא בפלאפון! מכתב ממשי!) ולהתנצל בפניו ולבקש סליחה ממנו. את יכולה לצ´פר אותו במיני מתיקה שהוא אוהב או דברים אחרים שהוא אוהב. בקיצור, לנסות ליצור אתו דיבור ולנסות לפייס אותו.

אפשר להגיד שאם אתם גרים בבית אחד אז הוא לא יוכל "לשנוא" אותך כל החיים ולחכות עד שחמת הזעם שלו וכעסו עלייך ישכחו. אך אי אפשר לבנות על זה כי מי יודע מה יהיה בעתיד ולכן אני ממליצה לך לקום ולעשות מעשה על מנת לשפר את הקשר שלך עם אחייך.
קשר של אחים הוא קשר נצרך לנו. קשר הפוגש אותנו בהרבה הזדמנויות ומצבים במהלך החיים. כל שכן בגיל צעיר שעוד גרים ביחד אצל ההורים. לא נעים לגור עם אדם שרבת אתו ולא התפייסת אתו. לכן אני ממליצה לך לנסות לפייס את אחייך וליצור אתו קשר טוב ואמתי.



מקווה שסייעתי במעט בהתמודדות ושה´ ייתן כוח להתמודד עם כל האתגרים שיש.
מוזמנת לשאול ולהתייעץ שוב בכל דבר ועניין במייל או באתר.


כל טוב,
רינת rinathaber@gmail.com .

כתבות נוספות