שאל את הרב

דואגת לאחותי הקטנה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/03/16 00:47 יג באדר ב'

שאלה

היי, אממ אני לא ממש יודעת מאיפה להתחיל.. יש לי אחות אחת, קטנה ממני בשנה ו7 חודשים, והיא מדאיגה אותי מאוד.. כבר כמה זמן שאני יודעת שיש מישהו שהיא מדברת איתו בקטע 'רומנטי', אבל לא באמת ידעתי לעומק.. עד אתמול. חזרתי הביתה מאוחר והפלאפון שלה היה פתו, ובאמת באמת מתוך דאגה, התפתיתי לרפרף בשיחה איתו. לא קראתי יותר מדיי לעומק,אבל קראתי מספיק כדי להבין שזה מסריח. הוא מדבר בשפה ממש נמוכה, ןמבקש ממנה תמונות חושפניות שלה, והיא מבחינתה שולחת תמונות כל עוד זה עומד בדרישות שלה. אך לאט לאט ככל שהתקדמה השיחה והיו עוד תמונות, כל פעם החולצה עלתה עוד קצת.. ב"ה ראו לה רק את הבטן,אבל אני מניחה שאתם מבינים למה זה כל כך מדאיג אותי.

הבעיה הכי קריטית היא שאני לא יודעת מה אני אמורה לעשות, מצד אחד, אני יודעת שלספר את להורים או לאדם מבוגר זה לפגוע באמון שלה וזה יסכסך בנו ממש. מצד שני, זה ממש לא המקום שלי לבוא ולחנך אותה או להטיף לה, אני בסהכ אחותה.. המצב איתה באמת מורכב, ואני פונה לייעוץ כי אני לא יודעת איך להגיב במספיק רגישות שתרגיש פתוחה לספר לי מה קורה גם בלי שאוכיח אותה..

תודה מראש! פורים שמח (:

תשובה

שלום רב ויישר כח על השאלה..

את צודקת לגמרי ביחס למה שכתבת - שלספר להורים או לאדם מבוגר זה יפגע באמון שלה. יתירה מכך - בסופו של דבר זה עלול לגרום לה לעשות את הדברים האלו בהחבא..

מצד שני - את בהחלט יכולה לבטא את דאגתך כלפיה. את כותבת שאת יודעת שיש מישהו שמדברת איתו בקטע רומנטי ואת יכולה לשוחח ולברר - איך הקשר שלהם? האם היא מרגישה בנוח בקשר? האם היא שמחה ביחד איתו? האם יש נקודות בקשר שלא נעימות לה. בדיוק כמו שכתבת - חשוב מאד לנהל את השיחה לא בתור 'הטפת מוסר', אלא באמת להתענין התענינות כנה בשלומה

בהמשך לכך, חשוב מאד לשים לב [לא להעיר לה על שום דבר שהוא 'נכון' או 'לא נכון']. יש להניח שאחותך יודעת כאשר זה לא בסדר, אבל מסיבות שונות היא 'נמשכת' לעשות זאת.

מעבר לזה, כדאי מאד להשקיע בקשר איתה - להזמין אותה 'לצאת' איתך, לפנק אותה במתנות קטנות ליום הולדת וכדו'. ככל שתשקיעי יותר בקשר איתה וככל שהיא תרגיש את החום והאהבה שלך יש לקוות שהיא לא תחפש אותם בצורה מעוותת ולא בריאה אצל אנשים אחרים

טוביה
tsbias1@Gmail.com

כתבות נוספות