שאל את הרב

ואפילו בהסתרה - חלק ד': הקורעים באים! מפחדים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/03/16 00:36 ז באדר ב'

שאלה

בפעם הקודמת סיפרנו על הראשונה ששוברת במקצת את תכנית החיבוקים אחשוורוש – ושתי המלכה.

בניגוד לנוהג המלך פנה רק לקרובים אליו. ממוכן יעץ לו לתעל את מרד ושתי ללקיחת מלכה טובה יותר בשבילו, וחוקק חוק חדש שכל הנשים יתנו ייקר לבעליהן על מנת שלא תוכל המחכה החדשה "להרים אף" גם היא.

ככל שיותר אנשים נכנסים לסיפור המגילה כך ממשיך אחשוורוש להיאבק ולהגן על תכניתו.

*

"[אַחַר, הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כְּשֹׁךְ, חֲמַת הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ*זָכַר אֶת-וַשְׁתִּי וְאֵת אֲשֶׁר-עָשָׂתָה, וְאֵת אֲשֶׁר-נִגְזַר עָלֶיהָ. וַיֹּאמְרוּ נַעֲרֵי-הַמֶּלֶךְ, מְשָׁרְתָיו: יְבַקְשׁוּ לַמֶּלֶךְ נְעָרוֹת בְּתוּלוֹת, טוֹבוֹת מַרְאֶה. וְיַפְקֵד הַמֶּלֶךְ פְּקִידִים, בְּכָל-מְדִינוֹת מַלְכוּתוֹ, וְיִקְבְּצוּ אֶת-כָּל-נַעֲרָה-בְתוּלָה טוֹבַת מַרְאֶה אֶל-שׁוּשַׁן הַבִּירָה... וְהַנַּעֲרָה, אֲשֶׁר תִּיטַב בְּעֵינֵי הַמֶּלֶךְ*תִּמְלֹךְ, תַּחַת וַשְׁתִּי; וַיִּיטַב הַדָּבָר בְּעֵינֵי הַמֶּלֶךְ, וַיַּעַשׂ כֵּן]" (אסתר, פרק ב' פסוקים א' – ד').

אחשוורוש נפטר מושתי אבל לא מסתפק בזה, הוא יודע שתוך זמן מסוים מישהו יאמר "אם הרגת את המלכה כי אמרה את דעתה – איפה השיויון עליו אתה מצהיר"?

גם עצות ממוכן לא הספיקו לו, מישהו יכול לומר "יש חוסר שיויון בהנמכת נשים בביתן ובהבאת מלכה שדווקא כפופה למלך".

אחרי שהקרובים אליו אכזבו אותו הוא פונה לרחוקים – הנערים והמשרתים שנותנים לו עצה אחרת:

"פרסם שכל נערה בתולה טובת מראה מכל 127 מדינה ומכל דת מוזמנת לתחרות יופי (שמגעילה מאוד אם נקרא את הפסוקים בעיון) בשפיטת המלך – והזוכה תהיה המלכה החדשה!".

חוסר השוויון ייעלם מהעין כי כולן ירוצו לתחרות ולהיות מלכות – לכולן אותו הסיכוי. חוץ אשר מאחת...

*

"[אִישׁ יְהוּדִי, הָיָה בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה; וּשְׁמוֹ מָרְדֳּכַי, בֶּן יָאִיר בֶּן-שִׁמְעִי בֶּן-קִישׁ*אִישׁ יְמִינִי. אֲשֶׁר הָגְלָה, מִירוּשָׁלַיִם, עִם-הַגֹּלָה אֲשֶׁר הָגְלְתָה, עִם יְכָנְיָה מֶלֶךְ-יְהוּדָה*אֲשֶׁר הֶגְלָה, נְבוּכַדְנֶצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל]" (ה' – ו').

מרדכי היהודי היה מיחידי היהודים שלא נפלו במלכודת אחשוורוש.

הוא הזכיר לכולם "אנחנו גלינו מירושלים ונסתיימה הגלות של בבל, אסור "להשתתף בסעודה" ולהסכים עם מה שהיא מייצגת – וכך לשכוח את עצמנו!". אבל קרי

תשובה

כתבות נוספות