שאל את הרב

למה הרבנים לא מכירים בישוע בן יוסף

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 04/03/16 01:03 כד באדר א'

שאלה

שלום רב,

איך יכול להיות שהיהודים לא מכירים בישוע בם יוסף שסביב דמותו התפתחתה דת העולמית הנצרות שקירבה את העולם לדרך התורה, איך זה יתכן שהיהודי המשפיע בעולם אחרי משה רבנו לא מקבל מקום של כבוד, והאדם הזה ישו צריך לקבל פרס נובל לשלם והכרה על התרומה עצומה של לאנושות.

אפילו האסלאם מכירים בו.

בכבוד רב.

תשובה

שלום

אנו מכירים ביש"ו, כממזר שאמו נתעברה מקצין רומאי, אדם שרבי יהושע בן פרחיה נידה בשל חוסר הצניעות שהיתה בו, אדם שהסית והדיח ישראל וזקף לבנה והשתחווה, אדם שנידון בעולם האמת בצואה רותחת.

אנו מכירים ביש"ו, כאדם שבגללו פרה ורבתה ע"ז בעולם, התגברה שפיכות דמים, נשחטו מליוני נשותינו וילדינו בשם הצלב המאוס שלו במשך אלפיים שנים.

אמנם תאולוגית הוא וחברו באסלאם גרמו לכך שתהיינה דתות מסודרות ולא אנרכיה, אך התקדמות זו משולה להתקדמות אצל אדם חולה נפש, שבמקום לחשוב שהוא אבן הוא התקדם לחשוב שהוא כלב. התקדמות עגומה, שרבינו הרמב"ם ראה ברוח קודשו אפילו במעמקי חושך זה התקדמות קטנה של העולם הפרימיטיבי לעולם מסודר יותר.

אמונתנו היא בביאת משיח בן דוד ואמונת ישראל השלימה, שתופיע בעולם כשישראל ישובו לארצם וישמרו את התוה"ק, עם נבואה ומקדש, וישמחו וירננו לאומים כי תשפוט עמים מישור ולאומים בארץ תנחם סלה.

כל טוב

כתבות נוספות