שאל את הרב

אובססיה לגברים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 01/03/16 23:20 כא באדר א'

שאלה

שלום

אני כל הזמן מקפידה על ההלכות מאוד משתדלת ומחמירה על כל דבר כשרות,לבוש וכו אבל כשזה בנוגע לקטע המחשבתי אני נכשלת ואני ממתאכזבת מעצמי מעבר לזה אני מרגישה שאני בחטא תמידי וזו בעיה כבר של שנים . אני מתוסכלת מאוד מאוד ולא יודעת מה לעשות עם עצמי.

אני מוצאת את עצמי מאוד אובססיבית לגברים. מספיק שגבר עובר לידי והוא מוצא חן בעיניי גם אם הוא כלל לא שם לב אליי.. לא מכיר אותי ..אני לא אפסיק לחשוב עליו ארגיש צורך לדבר עליו והוא לא יעזוב את מחשובותיי עד שיגיע גבר אחר לתמונה

לא רק זה גם בפעם הבאה שאגיע למקום שבו ראיתי אותו פעם קודמת אני אהיה עסוקה בלחפש אותו.

זה קורה לי בכל מקום בעבודה ברכבת ואפילו בטלויזיה

אני נורא מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות עם עצמי בעניין הזה

עיסוק נגיד של קריאת ספר שיסיט אותי לא יעיל כיון שזו בעיה תמידית וגם מכיון שבשבריר שניה שאסיטתמבט ואקלוט מישהו זה יספיק

אני בת 20 חייתי כ הזמן בחברה מופרדת

מעולם לא יצאתי עם גבר פרט למקרה שולי ואולי פה הבעיה

בכל מקרה אני לא שואפת לפתרון של לצאת עם מישהו

אבודה מאוד ומקווה לעזרה

תשובה

שלום וברכה

המציאות אותה את מתארת שייכת לשני תחומים שונים שמושרשים באישיות שלנו –תחום אחד הוא התחום הנפשי. יהיה לך כל כך טוב אם תעבדי ביחד עם אשת מקצוע בניסיון להבין את עצמך, את המקור שממנו זה בא, את היכולת להתמודד עם זה וכדו'. זה בדיוק המקום ששיח משקף כזה יכול מאוד מאוד לסייע. אני מבקש לעודד אותך לעשות זאת, וללכת גם בנתיב המיוחד הזה.
התחום השני, הוא התחום שקשור יותר לתחום הרבני והוא שאלת היחס הרוחני שלך אל עצמך. באופן כללי, אכזבה עצמית אינה מובילה לשום מקום טוב. אם את רוצה קצת להיכנס לזה, כדאי לראות את http://www.makor-c.org/content.asp?pageid=1016 ולהכיר את העולם הלא-מועיל של אכזבות אישיות.
להפך, מה שייטיב אתך זה דווקא ההכרה שאת עושה טוב ורוצה בטוב, ואת לא חוטאת, כי אם נתונה ל"מתקפה" תודעתית מהסוג שאת מתארת, ומחפשת את הדרך כיצד להתמודד עם זה. משעה שאדם המבקש טוב חודל מלראות את עצמו כחוטא, אלא כמחפש דרך להפוך את המציאות הבעייתית שעכשיו הוא חווה – למקור צמיחה והתעלות, הוא משנה בצורה משמעותית את עולמו הפנימי, ומאפשר לעצמו להיפתח למקומות טובים יותר.
אני מציע לך אפוא לשנות את היחס שלך לעצמך, ללמוד על מקומם של אכזבות ורגשי אשמה, ולראות עד כמה הם לא מובילים למקומות טובים, להכיר בעולמך הפנימי, ולצעוד קדימה.

זה הצעד הראשון.
ואם תרצי לעסוק בצעדים הבאים – אשמח.

כל טוב

כתבות נוספות