שאל את הרב

החלומות שלי מתגשמים בקביעות

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 29/02/16 19:29 כ באדר א'

שאלה

שלום רב. אני פונה מתוך יאוש ופחד. יש לי בעיה שאני חולמת חלומות רעים שמתגשמים מייד לאחר שלושה ימים מרגע שחלמתי את החלום. חלמתי על אבא שלי ובחלום הוא נפטר ולאחר שלושה ימים החלום התגשם. חלמתי שבתי מעורבת בתאונת דרכים ולאחר שלושה ימים החלום התגשם וקרתה תאונה והנושא הזה לא מהיום זה כבר מספר שנים ואני מתחילה לפחד מרגישה סוג של נבואות רעות שמתגשמות מייד לאחר שלושה ימים מרגע שחלמתי את החלום. האם אפשר לתת לי כיוון ודעה מה אפשר לעשות בנושא הזה? מאוד מוטרדת ומפוחדת - תודה

תשובה

שלום

אני מבין את תחושת הפחד.

חלומות, גם אלו שיש בהם מעט נבואה, לעולם אינם יוצרים מציאות אלא רק משקפים אותה.
החלום הוא חלון אל העבר בנפש, ולעיתים נדירות חלון אף לעתיד הנפש. אך צפיה בחלון אינה משנה את הנוף אלא רק קולטת אותו.

לכן אין לפחד כלל, אלא להשליט את השכל והלב הטוב. את אחראית רק על מעשייך ומחשבותייך, הם יוצרים מציאות. החלומות הם הופעות סבילות ואינך אחראית להם.

להבא אם יש חלום מפחיד, אימרי את היהי רצון המיוחד המופיע בסידור בשעת ברכת הכהנים, וגם עשי הטבת חלום עם ג אנשים.
והיה והחלום ממשיך להטריד- תוכלי להתענות יום, ולהתפלל לד´ שייטיב את הגשמתו.

את כח הדמיון שבך תרתמי לעבודת ד´ ביתר שאת, בתפילה ובלימוד אמונה, ובזה גם הדמיון העתידי יתמקד במגמה האלוקית הכללית המאירה ולא רק בתופעות הקודרות לכשעצמן.

הרב כתב בעין איה, שאמירת שמע מיטיבה את החלום מצד ההשפעה של האמונה על הכח המדמה גם כשהרוח השכלית רדומה והגוף דומיננטי. הקפידי לומר שמע בכוונה.

הגמ´ כותבת על הפסוק ´ושבע ילין בל יפקד רע´, שאם אדם נרדם מתוך שהוא שבע מדברי תורה אין לו היזק בשינה, ולכן תלמדי מעט לפני השינה ספר מוסר כגון ארחות צדיקים, או ספר אמונה כגון ספר ישעיהו.

כל טוב

כתבות נוספות