שאל את הרב

קשה להיפרד (פרידה מקשר בגיל צעיר)

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/02/16 15:17 יג באדר א'

שאלה

קודם כל תודה רבה על כל מה שאתם עושים.

טוב אני בת 15 והיה לי קשר ממש ממש טוב עם בן בגילי באמת שזה היה קשר של אהבה (גם קשר של דוסים אז קשר חזק של ברורים והכל...) ובגלל שזה היה קשר כזה טוב החלטנו לנסות להפסיק כי אין לנו מה לעשות עם כזה קשר טוב בגיל כזה אז החלטנו להפסיק

עכשיו ממש קשה לנו ואנחנו מנסים לעשות כל מיני דברים בהדרגה רק שקצת לא הולך...

אשמח ממש לרעיונות שיעזרו גם לגמור וגם להתמודד עם הקושי

תודה רבה רבה על הכל...

תשובה

הי רעות!
קודם כל תודה לך על המילים החמות :) משמח לדעת שהאתר אכן מסייע! וכמובן תודה על פנייתך, מקווה שהתשובה שלי תתאים ותעזור.
ההחלטה שקיבלתם לסיום הקשר בשלב זה של החיים היא אכן לא פשוטה, אך מעידה שהקשר שלכם היה מלווה בחשיבה רצינית ומתוך מודעות להשלכות. התנהלות בוגרת כזו חשובה בכל קשר זוגי כמובן, ובפרט בקשר בגיל צעיר. יחד עם זאת, העובדה שניהלתם קשר שהיה משמעותי עבור שניכם, מקשה על היכולת להתמודד עם הפרידה ולהצליח לעמוד בהחלטה שקיבלתם.

[ללכת אחרי הלב?]
לא מעט בני נוער מוצאים את עצמם בדילמה שאת מתארת, במיוחד במגזר הדתי. המציאות של קשר זוגי שנוצר, לצד התחושה שזה לא נכון מבחינת הגיל והשלב בחיים, יוצרת התלבטות משמעותית. כאשר מתקבלת החלטה ביחד שלא להמשיך, אך הרגשות והחוויה הטובה עדיין מורגשים- הפרידה מצריכה התמודדות לא פשוטה.
קודם כל, עצם ההחלטה המשותפת עשויה להקל על המצב- מכיוון שלא מדובר בצעד חד צדדי אלא בהחלטה של שניכם, יש לזה משמעות מבחינת שיתוף הפעולה בדרך למטרה שהצבתם לעצמכם. בנוסף, מדובר בהחלטה שיש לה משמעות חיובית עבורכם לטווח הארוך כאשר ההתמודדות עם ההחלטה הזו, קשה ככל שתהיה, יש לה השפעה לטווח הקצר.

[כמה המלצות]
הרבה פעמים יש משקל משמעותי למינון שמתראים או מדברים וזה משפיע על היכולת לוותר על הקשר נרקם. לכן אני ממליצה שתחליטו יחד לנסות להפחית במינון ובעומק של הדברים. לדוגמא, להחליט שמדברים רק בהתכתבות דרך המחשב (פחות נגיש מטלפון), מרחקי זמן בין שיחה לשיחה (נגיד פעם בחודש) ולהקפיד על שיחות פחות אישיות ועמוקות. דברים אלו עשויים לסייע בריחוק הדרוש כדי לסיים את הקשר כפי שהחלטתם.
לצד זה, נסי לחשוב בעצמך או יחד עם אנשים קרובים מה יכול למלא כרגע את החוסר המורגש- אולי זמן בילוי נוסף עם חברות, אולי זמן איכות עם המשפחה, התנדבות בתנועת נוער, עיסוק בתחביבים וכדו´.

לסיום, הייתי ממליצה לך להתייעץ עם אדם קרוב ובוגר שאת מעריכה את דעותיו והוא מכיר אותך ואת מערכת היחסים שהייתה לך- זו יכולה להיות דמות מהמשפחה, מהמוסד החינוכי שאת לומדת בו וכו´. נסי לשבת עם מי שתבחרי ולחשוב יחד מה הקושי העיקרי כרגע בניסיון לסיים את הקשר באופן סופי ומה עוד יכול לעזור לפתור את הקושי הקיים.
שיהיה בהצלחה ומקווה שמה שתבחרי לעשות יהיה הטוב ביותר עבורך!
במידה ותרצי להרחיב בנושא את מוזמנת לפנות בשמחה דרך המייל :)
משאת
masethm@gmail.com

כתבות נוספות