שאל את הרב

מה האמת מי הצדיק מה הולך כאן .

הרב צבי יניר הרב צבי יניר 16/02/16 19:10 ז באדר א'

שאלה

שלום שלום לכבוד הרב אני מחפש את האמת כי אמת יש רק אחת דתי מאז ילדותי שומר שבת תפילות ברכות וכו..

לומד תורה פעם בכמה ימים סתם שיהיה לך קצת רקע למדתי בבצפר ממלכתי דתי כזה וזהו רצית לומר שמאז ומתמיד התחברתי לכתבי רבי נחמן ובמיוחד לספרי הרב שלום ארוש..

לאחרונה נתקלתי במאמר מזעזע על מישו שחקר את חסידות ברסלב ופשוט אני מרגיש כאילו עבדו עלי בהכל.

הוא מתאר שם את האימרות של רבי נחמן על עצמו שהוא השיג מעלות בקדושה יותר מכל הצדיקים והוא קרא לסבא משיפולי זקן דסטרא אחרא וכל הסיפורים שלו מדברים על המחלוקת הזאת ..

והאדמור הזקן קרא לרבי נחמן אברך טוב ככה הוא אמר לסבא משיפולי..

אני לא מבין מה הולך פה זה דברים שלא ידעתי קודם המאמר הזה נורא בילבל אותי.. אני מצרף את המאמר למטה אשמח אם כבודו יקרא אני לא מצליח להוציא את הקושיות על דרך ברסלב מליבי מרגיש כאילו זה עבדו עלי .. מה עושים?

 אפשרויות 

   ציטוט  תגובה נושא: שבחי רבי נחמן מברסלב והמחלוקת שעליו - מה האמת?

אליעד. אשמח לדעת מה דעתך על הדבר הבא:

בס"ד

צריך אני להקדים מה שהביאני להיכנס בחקירה בענין ברסלב.

הנה מה שעוררני לחקירה זו בענין ברסלב הוא מפני מה שראיתי ענין צידוד הנפשות שמשתדלים בו כ"כ, אמרתי בלבי שמא זו היא דרך חדשה בעיקרי האמונה ששונה היא מן הדרך הכבושה, כי אין מסתבר כלל שכל ההשתדלות הזו באה בשביל לחזק כמה ענינים שלפי דעתם נחוצים כמו התבודדות ותקון כללי וכיוצ"ב, כי בשביל דברים כגון אלו לא היו משתדלים עמנו כ"כ, כי סוף סוף הרי אנו כמותם בתרי"ג מצוות ומה יש להם להשתדל עמנו כ"כ. [ובפרט משתדלים הם עם בעלי תשובה ששם רואים הם יותר פירות בעמלם].

אשר על כן אמרתי הדבר צריך בדיקה שמא עקרי האמונה שלהם שונים מן הדרך הכבושה, אלא שזאת אינם מגלים כלל, אמנם שמענו כבר פעמים רבות מאנשי שלומם דברים זרים ולכאו' כבר די היה בזה לעורר אותנו לחקירה, אלא שמאחר והדברים הזרים הללו נשמעים רק מן הקטנים שבחבורה שאינם אנשי ספר כלל, ולא מבני תורה שביניהם ולא מרבותיהם ואדרבא מהם פעמים אנו שומעים איזו הסתייגות ממה שמדברים אותם אנשי קרנות, אשר על כן היה נראה לי עד השתא שיותר יש לנו לתלות שהקטנים פשוט אינם מבינים את מה שקוראים הם בספרים ומוציאים הדברים מהקשרם.

אך כיון שכנגד זה אנו רואים שבענין ההשתדלות המרובה לקרב לדרכם אף החשובים

תשובה

לא הגעתי לקרוא את הכל. אומר לך את דעתי. מעולם לא התלהבתי מדרך ברסלב. מבחינתי העזיבה של ארץ ישראל והמשפחה בראש השנה היא הסימן לחוסר האיזון של רוב ההולכים בדרכם.
מצד שני יש אנשים שכך מתקרבים לקב"ה. ברור לי שרבי נחמן לא היה מושלם אלא שרוב הרבנים והאדמורים לא היו מושלמים (למרות שלא כך נכתב ונשמע בסיפורי החסידים. )
בקיצור עצתי לך למצוא מסילה ונתיב אחר שאינם הנתיב של ברסלב. אני בחרתי כבר לפני הרבה שנים בדרכו של הרב קוק . הבחירה נעשתה מתוך קריאה בכתביו. לא מכיר הוגה דעות כה עמוק רחב דעת בעל מידות ומרתק שכמעט בכל עמוד אתה קורא דברים חדשים ואמר לעצמך איך לא חשבתי על זה קודם. לא מצאתי זאת אצל הוגים אחרים.
שיהיה לך בהצלחה.

כתבות נוספות