שאל את הרב

אני חושבת שאני מכוערת

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/02/16 20:20 ו באדר א'

שאלה

אני חושבת שאני מכוערת.

כאילו, מה זאת אומרת חושבת?אני יודעת. קרו לי מקרים שאמרו לי שאני מכוערת, או 3 בנים דיברו ואמרו לי "את לא משו" ושהייתי במפגשים כאלו, כל הזמן הסתכלו על חברות שלי היפות, ורק עלי לא. כולם החמיאו להן, ולי לא.

מה שאני מנסה להגיד זה שאני מרגישה מכוערת, אני מגעילה, אני כבר לא מרגישה שווה בשום אופן.. בוכה בלילות בלי הפסקה, וזה לא נפסק.אני מפחדת מהחברה ומפחדת מאנשים חדשים שיגידו לי שאני מכוערת(וזה קרה לי אינספור פעמים)

למה אנשים שופטים בגלל זה? זה יותר ממגעיל.

תשובה

שלום יקרה!

את מתארת מצב לא נעים שבו את מרגישה לא יפה ויותר מכך את מספרת שיש אנשים שמשקפים לך זאת. אני חייבת לומר שאותם אנשים המעירים לך הם חסרי טקט לחלוטין וברור שהם עושים מעשה לא יפה כלל. אך אנחנו לא כאן כדי לחנך אותם אלא כדי לראות איך את מתמודדת עם ההתמודדות הזו.


לפני שאציע כמה הצעות, אני מוכרחה להמליץ לך לגשת לאדם המוסמך מאתנו- עזרה אינטרנטית שלא מכירה אותך באמת- יועצת\ מחנכת\ מדריכה, מנהלת\ הורים כדי לקבל עזרה טובה יותר ומדויקת יותר לך. הם גם יוכלו להפנות אותך לקבלת עזרה מקצועית יותר וטובה שתעזור לך בשורש הדברים. אם אינך מרגישה בנוח לפנות אליהם את יכולה לכתוב לי במייל את מקום מגורייך ונוכל ביחד למצוא מטפלת טובה באזורך שתוכל לסייע לך.

מכירה את הסיפור על רבי אלעזר והמכוער? אם לא אז הנה קישור לסיפור- http://daat.ac.il/chazal/maamar.asp?id=176. אפשר ללמוד הרבה דברים לחיים הסיפור הזה. הדבר החשוב שאני רוצה להתעכב עליו ;"לך לאומן שעשני ואמור לו מה מכוער כלי זה שיצרת" לא אנחנו בראנו את עצמנו, אנחנו יציר כפיו של ה´ ועל כן עלינו להאמין שאם ה´ ברא אותנו כך אז כך אמור להיות בעולם. ה´ מתכנן הכול במדויק והוא לא ברא אותנו בטעות אלא הכול מתוכנן מראש וכך צריך להיות בעולם.
ועוד לא יתכן שה´ ברא כלי ריק ומכוער סתם. אני מזמינה אותך לחשוב ואפילו לכתוב מה הדברים הטובים שיש בך, כך תראי שהחיצוניות היא רק חלק קטן ממי שאת ויש הרבה טוב פנימי שיכול להשפיע על הטוב החיצוני. (את יכולה להדר ולקחת פנקס ובו לכתוב כל יום משהו טוב על עצמך) כשרואים את הטוב הפנימי שבאדם פחות שמים דגש על החיצוניות. את יכולה לחשוב בעצמך על עצמך מול האנשים הקרובים אלייך (חברות ומשפחה), ותגלי שאת לא שמה לב כבר איך נראה האדם שמולך. את אוהבת אותו כמו שהוא ולא מפריע לך איך הוא נראה.
מכאן נסיק שאותם המלעיגים עלייך הם לא מכירים אותך ושמים לב רק לחיצוניות שבך וכמו שאמרנו היא לא העיקר שבאדם. החיצוניות היא רק חיצונית לאדם עצמו. זו עוד דרך התמודדות עם המלעיגים, לומר לעצמך ואם את אמיצה תאמרי גם למלעיגים שמולך, ´האדם שמולי לא מכיר אותי בכלל, הוא רואה רק את המעטפת החיצונית שלי שלא מעידה על הטוב שבי ואני יודעת שיש בי הרבה טוב´ או משפט דומה ´אני כך וכך (תמלאי את ה"כך וכך" בתכונות חיוביות שלך) ואין זה תלוי בדעתם של אחרים´. את יודעת כמה טוב שיש בך וכדאי להזכיר לעצמך מדי פעם ובשעת התמודדות בפרט את העניין הזה.

תגידי, ´טוב, רק חיצוניות אבל זה מה שרואים מיד עליי´. נכון, החיצוניות היא מה שרואים עלינו ברושם הראשוני. את יכולה להשקיע בעצמך ולנסות לייפות את עצמך יותר. להתלבש יפה, תכשיטים, תסרוקת וכו´ אני מצרפת לך כאן קישור לכמה הצעות שאת יכולה לנסות אותם ויתכן שתרגישי נעים יותר עם עצמך ובטוחה יותר בעצמך- http://www.makshivim.org.il/ask_show.asp?id=321974


מקווה שהדברים שהעלינו כאן יסייעו מעט בהתמודדות הזו. מוזמנת לשאול ולהתייעץ בכל דבר במייל או באתר.

עלי מעלה מעלה וראי רק טוב.

הרבה שמחה וטוב,
רינת rinathaber@gmail.com .

כתבות נוספות