שאל את הרב

הלכות בשר וחלב

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 08/02/16 17:55 כט בשבט התשעו

שאלה

שלום,

אשמח לדעת את התשובות לשאלות הבאות:

1. ביקרתי באחד ממשרדי הממשלה והציעו לי לשתות מעמדת הקפה. הכוס והכפית היו חד פעמיים אך הסוכר היה בתוך מתקן מתכת. שאלתי היא, האם מותר לי לקחת בעזרת הכפית החד פעמית שלי סוכר מהמתקן?

החשש הוא שאני לא יודעת איך שוטפים את המתקן (מי יודע אולי פעם בסקוץ' בשרי ופעם חלבי. ואולי חלילה בסקוץ' הזה מנקים גם כלים שאכלו בהם לא כשר..)

2. ידוע לי שיש כלים חלביים ויש כלים בשריים, אך מה קורה אם אני מעוניינת להכין אוכל שהוא 'פרווה'. הרי שאני מכינה עוגות, אני תמיד משתמש באותם כלים (אותה תבנית אפיה, קערה ואותו מקפיץ) ולעיתים יש בו חלב. אז כיצד העוגה תהיה פרווה?

3. שאלה דומה, אני לעיתים חותכת על קשר החיתוך גם חזה עוף. האם אוכל לחתוך על אותו קרש גם ירקות לארוחת ערב (אותה אני מתכננת כחלבית מכיוון שאוכל אותה עם גבינה)

בתודה ובברכה,

תשובה

שלום

א. מותר
ב. אם יש חלב בכלי אפיה, האוכל חלבי. אם אין, האוכל פרווה לספרדים, ואשכנזים לא אוכלים אותו עם בשר אך אוכלים אותו מיד לאחר בשר. אם לא היה בשימוש יום, אזי גם אשכנזים רואים בו פרווה.
ג. בקרש שטוף מצוי מאד שנשארות חתיכות עוף בחריצים ולכן אין להקל לכתחילה לחתוך עליו ירק לאוכלו עם חלב. אך אין צורך לחכות לאחר הירק שש שעות.
לכתחילה יש לייחד קרש לחלב וקרש לבשר.

כל טוב

כתבות נוספות