שאל את הרב

איך אני מתגברת על הכעס כלפי אמא שלי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 13/01/16 08:30 ג בשבט התשעו

שאלה

שלום! רציתי לשתף בבעיה שאני מתמודדת איתה כבר תקופה.. אני אוהבת מאוד את אמא שלי ומעריכה אותה המון, אבל איכשהו יותר מדי פעמים בשבוע אני מתעצבנת עליה, כאילו כל דבר שהיא אומרת מעלה לי את הסעיף.. ואחרי כל פעם שאני מתעצבנת אני מרגישה רע עם עצמי שהתנהגתי לא בסדר.. אני מאוד רוצה לשנות את זה, ולהצליח לשלוט בכעסים שלי..איך אני עושה את זה? איך אני יכולה להפסיק להתעצבן עליה על כל משפט שני שהיא אומרת? תודה מראש..

תשובה

שלום לך!


נראה שאת הצעד הראשון והחשוב בדרך לשינוי כבר עשית – הבנת שהמצב שנוכחי אינו נכון והחלטת שאת רוצה לשנות אותו ולהשתנות ולכן פנית אלינו לקבל עצה. כל הכבוד על הצעד האמיץ הזה! תעריכי את זה בעצמך ואני מקווה שאצליח לתת לך עצה או שתיים שיעזרו לך.



[לספור עד עשר]
הרבה פעמים קורה שאנחנו נמצאים בתוך סיטואציה המלווה בסערת רגשות ואנחנו מגיבים בצורה שלא היינו מגיבים אם היינו יותר רגועים ושקולים. לכן, גם תוך כדי סיטואציה כזו כדאי למצוא את הדרך להרגיע את עצמנו כדי שהתגובות שלנו יהיו יותר שקולות ולא יהיו מהבטן. למשל, לנשום עמוק ולספור בלב עד עשר ואז להגיב. אם את מרגישה שאת מתחילה להתעצבן על אמא שלך, תנשמי רגע ותנסי לשמוע שוב את הדברים שהיא אמרה ותנסי להגיב בצורה יותר שקולה.



[להתרחק מהכעס]
דרך נוספת שאולי יכולה לעזור לך היא להתרחק ולהיות לבד כשסיטואציה כזו מתרחשת. אם את מרגישה שאת מתחילה להתעצבן, תבקשי מאמא שלך בנימוס שתמשיכו את השיחה אחר כך, תלכי לאזור בבית שעושה לך נעים ותנסי לחשוב על הסיטואציה שהיתה מהצד. האם יש לך באמת סיבה להתעצבן? מה בדיוק עיצבן אותך? גם אם את עדיין מרגישה עצבנית, עדיף שתמשיכי את הבירור הזה בינך לבין עצמך עד שהכעס ישכח, כך לפחות את לא פוגעת באמא שלך על ידי תגובות לא נעימות.



לכל אחד מאיתנו יש את הדברים שהוא צריך לעבוד עליהם, וכיבוד הורים זו אכן מצווה מאוד חשובה ומורכבת. את כבר נמצאת על הגל בדרך לשינוי, המשיכי לעבוד על מידת הכעס שלך, ואולי כדאי שתשתפי גם את אמא, יכול להיות שדווקא בגלל שהיא חלק מהמורכבות היא תוכל לעזור לך הרבה יותר ממה שאת חושבת.


בהצלחה!

ציפיה

zipiyaa@gmail.com

כתבות נוספות