שאל את הרב

יראת ה'

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 07/01/16 23:30 כו בטבת התשעו

שאלה

שלום,

ברצוני לברר מדוע ה' מעמיד בניסיון את הצדיקים.

ככל שאתה מאמין יותר כך ה' יעמיד אותך ביותר ניסיונות. אם כך, מדוע לי לקיים מצוות ולהתחזק בדת אם יש יותר סיכויים שה' יעמיד אותי בניסיונות?

לפי ספר איוב, אדם צדיק לחלוטין המאמין באמונה שלמה עבר סבל שלא נראה כמותו רק מהיותו צדיק. למה ה' נחשב לכל כך נפלא אם כך? למה לי להתחזק בדת אם יש יותר סיכויים שה' יבחן אותי?

תשובה

שלום

אם העיקר הוא אני וגופי, את צודקת. מדוע לסבול ולהתאמץ, לעבור תהליכים ולהתקדם? הבה נשאר בצד הבהמי, הנוח, האגוצנטרי. נברח מנסיונות, לא נקח חלק במירוץ החיים, אלא נשב מנוונים על סיר הבשר והתאוות.

אולם ד' ברא את האדם בצלמו, דהיינו עם פוטנציאל להיות צדיק גמור המגלה יחד עם החברה המתוקנת כולה, את רצון השם ואת המידות הטובות האלוקיות. אנו, כנסת ישראל, בעלי סגולה אלהית שלא תניח לנו עד שנופיע אותה במלא הסגנונות. הרי רק בכך אושרנו ומנוחתנו- באלהים ובמוסרו. לא בגוף ובחושך של האינטרס הצר הפרטי.

ככל שאדם מתעלה למדריגה עליונה יותר מהסולם הזה, כך ד' מזדרז כביכול לאתגר אותו בנסיון גדול שיעלה אותו למעלה גבוהה עוד יותר. ילכו מחיל אל חיל יראה אל אלהים בציון.
ברוך השם שיום יום יעמס לנו, כך אנו נהיים מזוקקים יותר, קרובים יותר לייעוד שלנו כאומה וכפרטים- אנשי קודש מוסריים עושי רצונו בכל התנאים.

כל טוב

כתבות נוספות