שאל את הרב

ביאה לפני נשואי ביתי

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 07/01/16 16:25 כו בטבת התשעו

שאלה

אני אב לבת *- מבית דתי קרי שמירת שבת,בי"ס דתי,ללא מכנסיים,ושמירת הגוף. הבת הכירה לפני * חודשים בחור מסורתי , התאהבו והחליטו להתחתן.

בדרך לא דרך התגלה לי שהבת היתה עם החתן פעם או פעמיים ונקלטה להריון. היום הבת בשבוע *- להריונה והחתונה נקבעה על ידם לעוד *-.

עולמי חרב עלי ואני רוצה לצמצם נזקים כמה שאפשר.

א. איך מתייחסת ההלכה למקרה כזה.

ב. מה אפשר לעשות כדי לצמצם הנזק ההלכתי לבני הזוג עד כמה שאפשר.

תשובה

שלום

ראשית, מזל טוב על נישואי בתך הקרבים.
עלייך להביט גם במה שטוב ולא רק במה שרע. המבט בטוב מבסס בך כוחות להתמודד עם הצדדים השליליים.

אכן ביאה לפני חופה הוא דבר אסור וחמור. ואם לא טבלה, זהו איסור כפול ועונשו ידוע לך.
עליהם לשוב בתשובה שלימה על כך, להתוודות לד' ולהתחרט, ולקבל על עצמם להבא שמירת טהרת המשפחה. אך זוהי החלטתם ואתה לא יכול בפועל להחליט עבורם, אלא לעודד אותם במשך הזמן ללכת בכיוון הנכון.

אתה כאב צריך להחליט על יעד ועל דרכים להשיג אותו.
דהיינו, לזכור שהיעד הוא התחזקות הזוג כל העת בחייהם. והדרכים הם האהבה כלפיהם, השדר הדתי שתמשיך בו כל העת בדרכי נעם, וגם הצער שתשדר לבתך בתת המודע על כך שאינה הולכת בדרך ד'. אסור שהיא תחוש ממך דחיה אלא אהבה, אך מאידך אסור שתחוש שהכל בסדר מצידך אלא נימת ביקורת עדינה.

ברמה ההלכתית, חוץ מתשובה שלהם והקפדה מהיום על טהרה, אין מה לעשות. עדיף שיהיו נשואים מאשר רווקים הממשיכים לחטוא.
הולד לא פסול, אך קרוי בלשון חז"ל בן הנידה (בהנחה שלא טבלה) ויהיה צורך יותר אצלו מאחרים בחיזוק המידות הטובות, ובעיקר מידת הביישנות. אתה תאהב את הילד הזה, ותחזק בו מידות טובות כסבא.

טוב שהרגשת תחילה שחרב עולמך, זה מלמד על יראת השמים שלך כאבא, ואחריות כלפי ילדיך. אך מעתה, עולמך נבנה מתוך אהבה כלפיהם ועידוד העולם הערכי הדתי שלהם.

בהצלחה

כתבות נוספות