שאל את הרב

איך לחזק אופי ״פרוץ״?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 15/11/15 14:46 ג בכסלו התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב.

ברצוני להתייעץ איתך בנוגע לנושא שגורם לי להרגיש נורא רע..

אני בת 19, ואני ב״ה בחורה יפה. אני לא דתייה מאוד ואני רוצה להתחזק לאט לאט..

כל יום חמישי אני יוצאת עם חברות וידידים לברים, פאבים, או מועדונים. אני לא שותה אלכוהול. אני סובלת מחרדות ולוקחת כדורים נגד פחדים חברתיים למיניהם. לכן כשאני יוצאת למקומות כאלו האווירה נורא משוחררת ואני מרגישה ״בריאה״ נפשית, דבר שלא קורה לי כלל ביום יום. מרוב התלהבות אני עושה כל מיני שטויות. מתנהגת בצורה פרוצה ומגעילה וזה גורם לי לצער נוראי ביום שאחרי. אבל אני פשוט לא מצליחה להפסיק. מצד אחד עושה לי טוב להרגיש משוחררת מהחרדות, מצד שני זה גורם לי להתנהג נורא ואיום. רציתי לדעת האם יש לך עצה למצבי? האם יש לך איזשהו ספר מוסר הנוגע לעניין להמליץ לי עליו? אני אשמח לעזרה.. תודה מראש

תשובה



שלום וברכה

ראשית, ברוכה הבאה ל״עולם התיקון״, ולרצון להתקדם.
אחד הכללים של ״עולם התיקון״ הוא שיש בידינו להבחין ולהבדיל בין היבטים טובים והיבטים רעים באותו הדבר עצמו. אנחנו מברכים על כך במוצאי שבת ״המבדיל בין קודש לחול, בין אור לחושך...״ כלומר: מסוגלים אכן לעשות את ההבחנה. בשל כך, אנחנו לא חייבים לצייר את העולם בצבע אחד, אלא בצבעים מגוונים, להתקשר בחיובי שבו ולהימנע מהאסור.
יש טוב בכך שעוברות עלייך חוויות שמאפשרות לך להשתחרר מעט, ולחוש בריאות נפשית; יש רע בכך שהצל של חוויות אלה הוא התנהגויות שאת עצמך לא רוצה בהן, ולא שמחה בהן, ושהם גורמות לך לעשות דברים שאת לא רוצה לעשות. זהו אפוא האתגר שעומד בפנייך - להחליט כי את כן מתחברת לטוב שבדבר, ומתנתקת מהרע שהדבר, ועל ידי כך מפעילה את הבחירה החופשית שלך, ואת יכולת ההבחנה בין טוב לרע ובין מר למתוק.

האם אתה יכולה ללכת בדרך זו ?


כל טוב

כתבות נוספות