שאל את הרב

הדיחו אותי, מה ה' רוצה לסמן לי בזה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/11/15 04:05 כ בחשון התשעו

שאלה

א י חייל מגב משוחרר הייתי מועמד לקורס קצינים,במהלך השרות עשיתי עבירת תעבורה שמנעה ממני המשך גיוס לקבע לא משנה מה עשיתי עם מי דיברתי ואיזה מכתבים שלחתי לארגון פשוט נעצרתי ונחסמתי.אפשר להגיד שמאז אני מתפלל מניח תפילין ומתפלל מעומק ליבי שהשם ישמע שברצוני להתגייס חזרה.השאלה שלי מה השם רוצה לסמן לי בזה שביצעתי עבירה וזה מונע את הגיוס שלי לקבע?האם זה לטובה? לשלילה?האם זה לא הזמן לחזור לקבע?אלא בשלב מאוחר יותר?ואם בכלל אני יחזור לקבע?.אני מתפלל מעומק ליבי שהשם ישמע את רצוני למרות שהוא יודע

תשובה

שלום דור יקירי!

צר לי על מה שקרה לך, אני מאד מבין אותך, זה מתסכל לא להתקבל לקורס חשוב שכזה ואני גם מאד גאה בך שפתחת לפני את הנושא החשוב הזה שקרוב ללבך, אני אשתדל לעזור בדברי כמה שיותר, כדי שתעבור את התקופה הזאת בצורה הטובה ביותר.
אני מאמין שכל מה שה´ עושה הכול זה לטובה, איך זה לטובה? אנחנו לא יודעים איזה תהליך ה´ מתכנן לכוון אותנו, משה רבנו ביקש לדעת את דרכי ה´, וה´ אמר לו: תראה את אחורי ופני לא יראו כלומר אתה תראה איך אני מתנהל בעולם רק אחרי שדברים קורים ולא לפני, כל שכן אנחנו לא יודעים למה זה מוביל אותנו רק אחרי הרבה זמן, אפשר לשער, שיכול להיות שה´ רוצה להגיד בזה שזה לא הזמן, אולי בשלב יותר מאוחר או לא הכיוון, או שתתרכז בדברים אחרים, שתוציא לפועל כוחות וכשרונות אחרים שטמונים בך, אולי ה´ רוצה להציע לך עבודה אחרת יותר טובה, אולי ה´ רוצה שתתבונן יותר עם עצמך, יותר חשבון נפש להתבונן בדרך חיים שאתה מעצב לעצמך, לגבש את הזהות שלך, בפרט שבגלל זה התחלת להתפלל ולהניח תפילין, זה הזמן אולי להשתנות, לשנות, לשפר, לתכנן, לרצות, לשאוף.

למשל, מה שקרה אתי, שנה שעברה, באותו שבוע שינו לי את המערכת שלוש פעמים פעם הורידו לי שעות ופעם הוסיפו לי שעות, וזה גרם לי להתחזק בזה שאני לא זה מי שמחליט על הפרנסה אלא נטו ה´ יתברך, הוא מכוון אני רק עושה את עצמי שאני משתדל, כדי להראות שאני רוצה, להראות קצת רצינות והשתדלות, וכך אני יותר מתקרב אליו, מתפלל אליו ובעצם תלוי בו.

בזמן בריאת העולם, כתוב שהארץ חטאה, שהיא צוותה להוציא עץ פרי, שטעם העץ כטעם הפרי, והיא הוציאה עץ שעושה פרי, בעצם מה היה החטא? אלא מה שנגרם הוא שהענף, העץ, הוא הדרך אל המטרה והפרי הוא המטרה, וכך זה כל מה שקורה לנו, הפער בין הדרך למטרה היא פער עצום, הדרך למטרה, עוברת דרך הרבה ניסיונות, הרבה הסתר פנים, הרבה אכזבות, אבל בסופו של דבר, ההסתר הוא מגיע לפרי, אם היה טעם העץ כטעם הפרי, כלל לא הייתה שאלה, הכול היה מובן למה היה לנו מה שעבר עלינו.
אבל עדיין טעם העץ הוא לא כטעם הפרי, ועוברים עלינו דברים שלכאורה מונעים אותנו, חוסמים אותנו, ואנחנו לא יודעים למה, אבל אנחנו כן יכולים לשער מה אפשר לעשות עם זה, כמו שאמרנו לעיל.
מה שנדרש מאיתנו זה ללכת עם השכל הישר, עם ההיגיון שלנו, למשל להתפלל, לנסות שוב להתקבל, כמו שעשית, יותר מזה זה לא בידינו, ומה שאין באפשרותנו לעשות, נסמוך על הקב"ה שמכוון את הדברים יותר טוב מהבנתנו, נשאיר לו לנהל את העולם.

אני מאמין בך שאתה תעבור את התקופה הזאת, בצורה הבריאה והטובה ביותר, תוך כדי הסתכלות חיובית ואופטימית על המציאות, שאותה מנהל ה´ יתברך.
ואני מאמין שבסופו של דבר אם לא תתקבל סופית, אז אתה תמצא בעצמך כוחות גדולים, אפיקים חדשים , להמשיך הלאה בכל הכוח והעוז.

בברכה חן

הדוא"ל שלי chencorcos@gmail.com

כתבות נוספות