שאל את הרב

לדבר עם בנים: כן, לא למה ואיך?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/10/15 21:03 יב בחשון התשעו

שאלה

היי

אני גרה ביישוב דתי. אצלנו ביישוב פועלת תנועת הנוער בני עקיבא.

הרב ביישוב הנהיג שיטה שבה השבטים בבני עקיבא נפרדים לגמרי, ורק בנוער מתחילים להתערבב.

אני לא מזלזלת ברב חס וחלילה, אבל אני חושבת שזה קצת מוגזם אני יכולה לעבור ברחוב ליד מישהו מהשבט שלי (יותר נכון- מהשבט של הבנים) ולהתעלם לגמרי. למה? כי אני לא מכירה אותו! הפעמים היחידות שאנחנו בתור שבט מדברות עם השבט של הבנים זה בעיקר בטיולים של בני עקיבא, וואלה זה מעצבן. אנחנו גרים ביישוב שכולם מכירים את כולם, אז מה הבעיה להיות טיפה יותר מעורב? יש בעיה עם זה שנדבר איתם ונכיר אותם קצת יותר?

כשהבנתי שהתשובה היא לא, התחברתי עם בנים לא מהיישוב. דיברתי איתם בסמסים, וכמובן ששמרתי על גבולות מאוד ברורים. וואלה, הבנתי עד כמה זה חסר אצלנו.

השאלה שלי היא הם זה בסדר לדבר ככה עם בנים? ואני חוזרת ומדגישה- אני שומרת על גבולות.

ושאלה שניה- האם לדבר על זה עם מישהו מהיישוב שלא מהשבט שלי?

אשמח אם מישהו שהיה בבני עקיבא יענה לי..

תודה ויום טוב

תשובה

שלום לך יקרה.


את מתארת מציאות שפוגשת רבים. יש רבים שגדלים בחברה נפרדת, ואז באיזה שהוא שלב ההפרדה נגמרת או מטשטשת. ואז כדאי לברר איך להיות ומה לעשות. כמו כל דבר חדש, גם בקשרים בין בנים לבנות כדאי לברר את דרכך.. ואשרייך שאת מבררת. אשרייך שאת פועלת מתוך מחשבה.


[להיפרד ולהיפגש עם עצמי..]

כדי להבין האם זה בסדר להיפגש עם בנים, כדאי קודם כל להבין מה עניינה של ההפרדה.
הקב"ה ברא עולם שיש בו שני מינים. מינים מופלאים שנועדו להיפגש. המפגש בין המינים הוא לכתחילה והוא מבורך… אך השאלה היא מתי כל זה קורה בצורה הכי טובה? והתשובה היא- כשנפגשים לאחר בניית זהות, והכרות עם האני שלך.כלומר, ההגיון שעומד מאחורי ההפרדה הוא לאפשר לך לצמוח בדרך שמתאימה לך. לגלות את עצמך, את כישורייך ויכולותייך בלי צורך להוכיח לבן המין השני מי את. לאפשר לך לצמוח בתחילת דרכך בדרך שלך ולא להתנהג באופן מסוים רק כי ככה בחור כל שהוא רוצה. לעיתים, בחברה מעורבת קורה שמשהי, בלי לשים לב, פועלת באופן מסויים כי ככה החבר שלה אוהב, והיא משנה את הרצון שלה בהתאם לשלו. לדוגמא, יכול להיות שמשהי תתלבש באופן מסויים, כי כך הבחור מהשבט אוהב. אפילו שזה שונה מהרצון הפנימי שלה. זה קורה בגלל שבתחילת גיבוש הזהות שלנו, אנחנו רגישים מאוד למה שהחברה, ובפרט הבנים רוצים. בשביל שתצליחי לגבש לעצמך זהות מתוך בחירה עצמאית, ללא קשיים מול מה שבנים רוצים וחושבים, יש שבוחרים ליצור חברה נפרדת. כך את זוכה להשקיע זמן בהיכרות עם עצמך ועם זהותך במינימום קשיים.


[פנים אל מול פנים פגישה באמצע החיים..]

ובכל זאת, טבעו של עולם שלבסוף נפגשים. וזה מצויין! השאלה מתי? מפגש נכון בין המינים קורה כאשר את מכירה את עצמך, את יכולותיך וקצת מודעת גם לאני מאמין שלך. ואז כשנפגשים, נפגשים בביטחון. וכל אחד מביא את עצמו, ולא את מי שהיה רוצה להיות, או מי שהיו רוצים שיהיה.. כך נפגשים באמת. זה לא בהכרח כשמתחתנים… אלא זה בהכרח כשאת מרגישה שזה נכון לך.


[כדאי או לא כדאי..]

אני חושבת שכדאי לבחון את השאלה במילים אחרות. כלומר זו לא שאלה של מותר או אסור. זו שאלה של כדאי או לא כדאי לי, גם אם זה בגבולות ההלכה. ההלכה מציבה גבולות. גם אם מה שאת עושה הוא בתוך הגבולות של ההלכה, כדאי לך להקשיב פנימה ולבדוק מה זה עושה לך. האם המפגש עם הבנים מטשטש אותך? או אולי מעצים אותך? האם הזהות שלך מול עצמך מספיק ברורה לך? או שמא כדאי לחכות ולהיבנות קצת לפני שנפגשים?


[למה אני רוצה להכיר בנים?!]

אני מציעה לך לבחון בתוכך מה נמצא מאחורי הצורך להיפגש. ואחרי שתגלי את הצורך, תדעי האם המפגש עם הבנים עושה עמך חסד או שמא עוד לא. כדאי ליהנות מפיתוח זהותך בסביבת חברותייך. פיתוח הזהות רק יאפשר לך, בזמן המתאים, למפגש עוד יותר משמח עם בן המין השני. את הזמן המתאים, את תבחרי. רק כדאי לך לבדוק בתוכך מה נכון ומדויק עבורך.


[להנות מהווה..]

אני מציעה לך ליהנות מהשלב בו את נמצאת. ליהנות מהחברות, תנועת הנוער, התנדבויות, וכל עשייה שמשמחת אותך. ככל שתמלאי את ההווה שלך בדברים מצמיחים ומשמחים, תצליחי לגלות את האני שלך. תצליחי להוציא לפועל את הכישורים והכוחות שלך. יש בך המון! נצלי את ההווה לגלות את זה.


[לסיום]

ההפרדה נועדה לאפשר לך מפגש עם עצמך בלי כיסויים. לצמוח בחברת בנות. צמיחה שמחוברת למי שאת ולייחודיות שלך. המפגש עם הבנים הוא חשוב, והוא טבעי לעולם. אבל כדאי שיהיה מתוך בחירה ברגע הנכון. רגע בו את נפגשת כשהאני שלך לא נעלם או משתנה בגלל דרישות כלשהן.

שיהיה בירור משמח והחלטה טובה! בהצלחה..
כמובן שאני כאן לכל שאלה..

שיר shirtehori@gmail.com

כתבות נוספות