שאל את הרב

העליה להר הבית -דין רודף

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 18/10/15 17:31 ה בחשון התשעו

שאלה

שאלתי מעט פקובוקטיבית. האם אין בעלייה להר הבית בידיעה שתגרור אלימות מכוונת נגד יהודים בבחינת דין רודף ?

הרי האנשים שעלו לאחרונה להר הבית גרמו ביודעין לגל אלימות שהסתיים ברצח של 7 יהודים עד כה.

אם כן, מדוע הממסד התורני עומד מנגד ?

תודה

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד´


ראיתי את דבריך ונזכרתי שפעם ראובן פנה בשאלה.
שמעון-השכן שלי איים עלי שאם אתהלך בביתי, אפילו ללא רעש ובלאגן, אלא עצם ההליכה שלי - ראובן מרגיזה אותו, ואם אני לא אפסיק ללכת הוא יעשה לי צרות וחבלות ויפגע בגופי ורכוש וגם בבני משפחתי. האם אני צריך להמנע מללכת בביתי או שמא בשביל השלום ובשביל ששמעון לא יתרגז עלי ועל בני משפחתי עלי לוותר לו ולעזוב את ביתי?!
אינני נוקט עמדה האם לעלות להר או לא, אבל צריך להיות ברור לכולם שהר הבית הוא שייך לעם ישראל, והוא מקום שבו הקריב אברהם אבינו את יצחק בנו, שנים רבות קודם להופעת הדתות המזויפות.
לעניין הרציחות וההריגות של בני ישמעאל אין לזה שייכות כלל להר הבית, הם ידם בכל ויד כל בם, מעולם לא הפסיקו את הרציחות והפגיעות לפני מלחמת ששת הימים ואחריה, הם רוצחים ופוגעים בעם ישראל כפי שהזוהר הקדוש הסביר שהייתה להם זכות על ארץ ישראל בגלל ברית ישמעאל, אבל זכות זאת הייתה כל זמן שארץ ישראל לא הייתה מיושבת וכעת חוזרת הארץ לבני אברהם אבינו אלא שישמעאל נלחם ולא רוצה לראות את ישראל חוזרים לאדמתם, ועל כן הם הורגים ורוצחים, אם לא הייתה טענת הר הבית היו מוצאים טענת חילול קבר "קדוש" שלהם וכדו´. על כן צריך להבהיר תחילה למי שייך הר הבית.

שבת שלום
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות