שאל את הרב

לבקש סליחה??

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 12/09/15 22:30 כח באלול התשעה

שאלה

שלום הרב.. שנה שעברה היו איתי באולפנא בחדר שתי בנות שבאו מבית דתי אבל פרקו עול... הם דיברו ועשו דברים שהצניעות יפה להם, קיללו חופשי בצורה נוראית כל מי שזזה לידם וגם אלי ספציפית הם התייחסו בצורה מזלזלת במיוחד. זה הגיע לרמה שממש פחדתי להשאר איתם לבד בחדר או טיפה לעצבן אותם שלא יקללו אותי.... יום אחד כבר ממש התפרקתי וסיפרתי לחברה ההכל וביחד תהינו איך קיבלו אותם לאולפנא בכלל וזה... מסתבר שהם היו בחדר השני ושמעו הכל וממש התעצבנו עלינו ובכו לנו שאיך הגיוני שבנות דתיות ככה מרכלות... הם הלכו וסיפרו לכל האולפנא כשאנחנו רודפות אחריהם ומסבירות ושבבקשה יסלחו לנו ושכולם נופלים לפעמים.....אחרי כמה זמן העיפו אותם מהאולפנא ואני והחברה ממש רצינו לבקש שוב סליחה אבל לא יצא לנו... עכשיו לפני ראש השנה, כדאי לבקש? מצד אחד אני רוצה לדעת אם הם באמת סלחו אבל מצד שני מפחיד אותי אולי סתם לעורר בהם יותר כעס עלינו ושהם יקללו אותנו כי אולי הם כבר שכחו... אשמח לתשובה מהירה... תודה!

תשובה

שלום וברכה

ראשית, יישר כוח על הרצון להתפייס ולבקש סליחה.

נראה כי במקרה הזה לא מוטלת עלייך חובה לעשות יותר ממה שעשיתן.
הדבר נובע גם מהעובדה שלפעמים יש רשות לפרוק לפני חברה את המצוקה שלכן, והחפץ חיים פסק שבמקרים קשים, ונראה כי המקרה שלך היה קשה - הדבר מותר.
וסיבה שניה היא שאת מעריכה שיכול להיות שזה יעורר את הכל מחדש. על כן, בגלל שיכול להיות, וגם סביר להניח, כי לא יצא מכל התהליך פיוס אלא להפך - אין להיכנס לזה.

וכמובן, להיזהר מרכילות ולשון הרע במקומות שאסור.


כל טוב ושנה טובה

כתבות נוספות