שאל את הרב

חברות טובות בדרכים שונות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/09/15 19:32 כד באלול התשעה

שאלה

שלום וברכה,

רציתי לשתף אתכם במצב שאני רוצה לשנות, אם אצטרך, בחברתי...

יש לי חברה קרובה בת להורים דתיים, אך היא נפגעה במהלך נעוריה מחשיפה לכל מיני דברים. הטלויזיה, הפלאפון עשו את שלהם....

כתוצאה מכך, אני מבינה שהיא נחשפה לעולם הגדול הפחות יהודי, ובכך התערערה אמונתה. היא שאלה על אמונה, וכפי שאני מבינה מתכננת בעתיד לחיות בחו"ל ודרך חייה לא נראה לי יהיה דתי.

יש לה חרדות, לפי דעתי החרדות הגיעו משהיית יתר עם הפלאפון וסרטים למיניהם שראתה.

היא עדינה בנפשה, ואני רוצה לעזור אם צריך ונראה לי שכן...

היא ילדה נחמדה מאוד, ואני אוהבת אותה.

אשמח שתעזרו.

יום נעים!

תשובה

[שלום לך יקרה.]

השאלה שלך מקסימה. היא מעידה על רגישות, דאגה ועל רצון שיהיה טוב לכל מי שסביבך. כל הכבוד לך על הנכונות לעזור לחברה ולרצות שיהיה לה טוב יותר. מיוחד שהטוב אצלך ברור, ואת מחפשת דרכים להוביל את כולם לאותו טוב שאת נמצאת בו.
רגע לפני שנפנה לתשובה, בואי ננסה להבין יחד קצת מעבר לשאלתך.

[חברות זו איכות]

מהי בעצם חברות? חברות היא כשאנחנו חיים לצד אנשים שונים מאיתנו. ומעצם זה שאנחנו חיים זה לצד זה, אנחנו יוצרים בננו קשר. הקשר משמעותי בד"כ לשני הצדדים. הוא נעים, טוב ולעתים גם מקדם אותנו להיות טובים יותר. החברות יכולה לשמש עוגן לחברה כשקשה לה או כשטוב לה. ובעצם כל צד בקשר יכול לשתף מה קורה איתו במסלול חייו. חיים זה לצד זה, ונמצאים שם אחד בשביל השני.
קשר עם חברה, אמתי ועמוק, יגיע בעיקר ברגע שנצליח לאהוב את חברתנו כמו שהיא.


[עד כמה אני חברה טובה?]

לעתים קורה לנו שמרוב שאנחנו רוצים בטובת חברתנו אנחנו עוזרים לה בדרכנו. לא תמיד זה מדויק. לעיתים נכון יותר לעמוד לצד חברתנו. גם אם הבחירות שלה בחייה, בעיננו, לא נכונות כלל. (כמובן לא כשמדובר בסיכון ממשי לחייה). בעצם, לעמוד מהצד בלי לשפוט ולהישאר חברה לצידה. יתכן, שמה שנראה לך כרע לחברתך, הוא לא ככ רע לה.כך, יתכן שהחרדה שנדמה לך שיש לה הוא לא כ"כ רע לה כמו שלך נראה מבחוץ.
אנחנו מבינים שיש בעולמנו ב"ה גוונים רבים של דעות. וכל אחד בוחר מה שנכון לו.
ביחס לרגישות המיוחדת שלך, לעתים, דווקא כשאנו מקבלים את חברתנו כמו שהיא, זו יכולה להיות העזרה הכי גדולה וטובה לה. היכולת להבטיח שאת מקבלת אותה מעידה על אהבתך אליה גם אם היא מתנהגת אחרת ממה שאת מאמינה בו. אני מאמינה שבמצבים כאלו, החברה נשארת אותה חברה, עם אותן התכונות הטובות. כך שתוכלי להמשיך להיות חברתה בדרככן השונות.

["זאת הדרך שלך…"]

בחיים אנחנו פוגשים הרבה אנשים ששונים מאיתנו, בדעותיהם, במה שהם מאמינים ובחרו בו ואיך שהם חיים. כדאי לנו ללמוד להיות קשובים. ללמוד שבכל אחד יש נקודות טובות באיך שבחר לחיות. גם אם אני בוחרת לחיות לגמרי בדרך אחרת.
יש לך כאן הזדמנות נהדרת ללמוד לחיות לצד חברה, ולהאמין שיתכן שהיא בוחרת לחיות אחרת. וזה בהחלט לא מפריע להיות חברות. ולהיפך, עצם זה שאנחנו מאמינים שחברתנו בחרה בדרך שטובה לה, מלמדת את חברתנו כמה אנחנו סומכות עליה, שהיא בוחרת נכון.

[ובכל זאת?]

תוכלו לנסות לבחור נושא שמעסיק את שנכן, שמצמיח את שנכם. ועל ידי הלימוד כל אחת מכן תברר את דרכה שלה. את הדרך הנכונה לה. כך, תוכלו להמשיך להיות חברות גם אם תהיו מעט שונות אחת מהשניה.
בנוסף, הסוד הגדול של חברות זה יכולת הדיבור. כדאי לנסות לשאול אותה. מה שלומה באמת. להגיד לה ממה את חוששת, ולראות. יתכן שהיא תשמח לעזרה, או שלא תבין כלל על מה את מדברת ויתכן שהיא תסביר מדוע היא בוחרת בדרך זו. אני מאמינה שהדיבור בנכן יכול לפתוח ולקרב. ובאמת לאפשר לחיות זו לצד זו. ברגישות ובהבנה שכל אחד בוחר את שנכון לו.


מאחלת לך שתזכי לחברות טובה ואמיצה איתה ועם חברות נוספות בחייך.
בהצלחה.
לכל שאלה נוספת תוכלי לשלוח לאתר או אלי למייל

ruberg188@gmail.com

רות

כתבות נוספות