שאל את הרב

כיבוד הורים ובין אדם לחברו

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 02/09/15 07:51 יח באלול התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב

לצערי ההורים שלי אינם מסתדרים כלל. מאז שאני זוכרת את עצמי אין להם זוגיות טובה ודי התרגלו לזה.

ברוך השם אלימות פיזית אין, אבל אלימות מילולית יש המון. אבא שלי לצערי מזלזל באימא שלי כל הזמן, מאשים אותב בטעויות שאנחנו עושים (שברוך השם כל אחד מאיתנו מצליח בדרכו שלו והערכים שלנו מעוצבים היטב), צועק עליה ופורק את העצבים שלו. זה בסדר מבחינתו לקלל אותה ולהעליב, ואחר כך לא נותן לה אופציה להגיד את דעתה.

אימא שלי מכבדת כל אדם באשר הוא. אני שמה דגש על אבי כי אימא שלי לא צד בעניין. היא תמיד מנסה לגשר ולהעלים כדי שיהיה יותר טוב.

שאלת היא, שכיום כשאני כבר גדולה וברוך השם מעוצבת, האם אני צריכה לשתוק על פעמים שאבי משפיל את אימי ומזלזל בה? או שעליי לצודד בה ולגרום לה להרגיש שהיא בסדר, בניגוד למה שאבי נותן לה להרגיש.

יש לציין, שאנחנו משפחה דתית. כל אחד מאיתנו מצא לו את השביל שלו, אבל ברוך השם כולנו שמים את הערכים וכבוד האדם בראש ובראשונה. בנוסף, לאבי יש כמה שעות לא מבוטלות ביום שהוא יושב ולומד תורה.. חלילה שאפול בכיבוד הורים.

מצד אחד זה לא לצאת בעד אימי זה כיבוד הורים שני לא מעליבה את אבי ומוכיחה אותו. מצד שני במידה ולא אגיד שום דבר, אימי נשארת חבוטה מימנו ופגועה.- שזה לא כיבוד הורים כלפייה..

איך אני צריכה לנהוג?

תשובה

שלום

עלייך לחבק את אימך, לתמוך בה ולגבות אותה, ובעיקר לתת לה את התחושה הנכונה שבגלל אשיותה ואורך רוחה בנית את אשיותך באופן נכון ומוסרי.

לאביך אין להעיר ישירות, אלא לשאול אותו שלא צמוד למקרה אלא יום אחריו- האם מותר לי להעליב את חברתי אם היא חושבת אחרת ממני? ולאחר כמה ימים, כשאתחתן האם מותר לי להשפיל בעלי אם ירגיז אותי?

בהצלחה

כתבות נוספות