שאל את הרב

לימוד גיטרה מצד ביטול תורה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 31/08/15 23:12 טז באלול התשעה

שאלה

שלום הרב, יש בי רצון מאוד גדול ללמוד ברצינות גיטרה, אי אפשר להגיד שלצורך מקצוע, אולי השלמת הכנסה בעתיד. אך בעיקר העניין הוא כתחביב. העניין זה שכדי להגיע לרמה שבה אני חפץ, יש להשקיע כשלוש שעות ביום במשך השנה הקרובה, אחרת לא ממש מתקדמים. ואני חושש מצד הביטול תורה שיש בעניין. אם כי לא בוודאי שהייתי לומד את כל הזמן הזה אם לא הייתי מנגן, אך ודאי שאת חלקו.

יש לציין שכיום אני עובד באבטחה במשרה שמאפשרת לי ללמוד במקביל. מה שאומר שיש לי זמן אף לאימון בגיטרה, ואף יותר זמן מזה ללמוד תורה במקביל. אך איני יודע אם זה פתרון. האם יש מקום להתיר לאימון כזה מצד ההלכה?

תודה!

תשובה

שלום וברכה

שאלה זו היא שאלה המחייבת ספר חיים שלם. בחלק מנושאים אלה טיפל הרב סתיו הי"ו בספרו על שעות הפנאי, אולם ביסודו של דבר זו שאלה שאין עליה תשובה אחת שהיא נכונה תמיד, והדבר שונה מאדם לאדם.
אני מציע כי במקום להכריע הכרעה חדה - תכריע הכרעה רכה. לאמור: תפתח את ניצול הזמן שלך בתלמוד תורה רציני ומשמעותי, ולאחר מכן תלמד ותתאמן בגיטרה כפי רצונך. אט אט תבין את היחס בין שני הדברים, ולעולם יהיה תלמוד תורה קודם ללימוד הנגינה וחשוב יותר. כשתתקדם בתחום הנגינה תוכל להסיט עוד זמן לתלמוד תורה, וכך תגדל בשני המישורים.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?


כל טוב

כתבות נוספות