שאל את הרב

הצלחה בבחינות: איך מתמודדים עם לחץ?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/08/15 19:20 טז באלול התשעה

שאלה

היי,

בתקופה האחרונה אני חווה לחץ מאוד גדול, ושמתי לב שגם הפעם וגם בפעמים קודמות שחוויתי לחץ, התחלתי להתנהג בצורה מאוד חסרת סבלנות..

בשונה מפעמים קודמות- הפעם הלחץ מתמשך לתקופה ממש ארוכה של כל החודש וחצי שאני לומדת לפסיכומטי,

ובכלל, המשפחה שלי סובלת ממני בתקופה הזאת הרבה..

ואני לא יודעת מה לעשות..

אני מרגישה בנאדם נורא כל פעם שאני צועקת, אבל כשיש לי הזדמנות לתקן אני צועקת שוב במקום להתנצל!

ורע לי, אני לא רוצה שכל פעם שאני אהיה בלחץ אני אתנהג מגעיל לאנשים סביבי..

מה אפשר לעשות כדי לעבוד על זה?

תשובה



[שלום לך יקרה!]
אני שמחה לשמוע שאת עומלת על הפסיכומטרי. זהו שלב מאוד חשוב במציאות חיים שלנו היום, שיכול לקבוע מה תלמדי בעתיד ואיפה. וכמובן שקל לנו לדחות מטלות כבדות שכאלו... אז, כל הכבוד לך על המאמצים.



[זהירות דרקון לפניך]
מאיפה נולד הלחץ? בעצם, פעם האדם היה פוגש את הלחץ כשנתקל בסכנה. לרוב, אלו היו סכנות שאנו כבר לא מכירים היום, כמו למשל להיפגש עם דוב. במקרה כזה, כלל האדם נכנס למצב של סכנה וכל מנגנוני ההגנה מופעלים באחת. אכן, כשאנחנו עומדים בפני מטלה גדולה וחשובה מתעורר אצלנו אותו מנגנון טבעי, שהגרעין שלו הוא טוב! המנגנון עולה על מנת לעזור לנו להינצל מהסכנה ולהתמודד בצורה הטובה ביותר. ובכל זאת, מה עושים עם הטוב הזה שכרגע מפריע לי ובגללו אני לא נעימה למשפחה שלי?


לעיתים קורה, שאנחנו נלחצים מזה שאנחנו נלחצים. ולכן, דבר ראשון כדאי לקבל את עצמי איך שאני. זה בסדר והגיוני לגמרי! להיפך, אם לא היית נלחצת הייתי דואגת, על ידי הלחץ את לא שאננה ולא אדישה למציאות וזה חשוב בפני עצמו.



[אבל בשטח?]
נתחיל בלהקדים תרופה למכה. כדאי לך לפנות מעט מזמן ההשקעה בפסיכומטרי, וליצור זמן שהוא כולו לעצמך, לדברים שאת אוהבת. על מנת, שגם תהני במהלך התקופה הזו ולא תישארי רק בתחושה המעיקה עליך.
בנוסף, מתוך היכרות עם עולם הלחץ, לספורט יש תוצאות ישירות בשחרור כל המתחים והלחצים שהצטברו בתוכנו. צאי לסיבוב- אופנים/ריצה/הליכה/שחיה. מומלץ יחד עם חברה.

ובפועל, כשמתחיל הלחץ לעלות בגרון ואני מתחילה להילחץ כדאי לעצור, למצוא פינה שקטה, לנשום עמוק. יש ביוטיוב תרגילי הרפיה המנחים כיצד לנשום נכון ורגוע, תורידי לך מהאינטרנט ותפעילי באוזניות.
רעיון נוסף, רגע לפני שאת מרגישה שהכעס עולה בתוכך, על המשפחה, עצרי רגע. מלאי את הלחיים באוויר, כשתרגישי שאת יכולה לענות בנחת תשחררי את האוויר. זה פתרון שלרוב מנצח את הכעס. להשעות רגע את התגובה.



[מישהו דואג לי שם למעלה]
יקרה, את לא לבד! רבש"ע איתך לגמרי בכל צעד, הוא ממש ניגש יחד איתך. יש מי שמשגיח ושומר וכדאי לנו להשאיר גם לו מקום, הוא בהחלט יכנס אם ניתן לו.


זהו, מאחלת לך הרבה הצלחה. בתוצאה אך גם בדרך! מאחלת שתצליחי למצוא את האיזון הנכון, שהלחץ יהיה נוכח אך לא ינהל את הקרב. וזה יקרה בעזרת זה שנקבל אותו למועדון, שנרשה לו להיות בתוכנו, וכך אנו ננהל אותו.
ועוד דבר, זה בסדר לטעות בחלק מהתשובות! דמייני לעצמך מה יכול להיות הכי גרוע;)...

מוזמנת להמשיך לפנות לאתר בשאלות או אלי למייל
ruberg188@gmail.com

רות

כתבות נוספות