שאל את הרב

אני והחברות שלי: זה כבר לא מה שהיה פעם!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 30/08/15 17:01 טו באלול התשעה

שאלה

היי ותודה לאתר :)

כבר הרבה זמן אני מרגישה שהחברות הכי טובות שלי כבר לא חברות שלי. הן עושות דברים בלעדיי וכמעט שלא קוראות לי לכלום, ואם כן זה רק שאני לא ייפגע. אבל תכלס זה הכי פוגע שמרחמים עלייך. כבר לא כיף לי איתן כי אני יודעת שאחרי שאני עושה איתן משהו הם יעשו משהו בלעדיי. יש להן בדיחות משלהן ולפעמים אני פשוט שונאת אותן, וזה עצוב לחשוב שהן "החברות הכי טובות שלי" כי אני ממש לא מרגישה ככה, וחברות אחרות מתנהגות אליי יותר יפה. אני לא יודעת מה לעשות, זה כבר הרבה דברים שמצטברים... אשמח אם תעזרו לי:)

תשובה



שלום שירה!
המצב שאת מתארת הוא מצב יחסית נפוץ. ברוך ה´ כולנו מוקפים בחברים, קרובים יותר וקרובים פחות. בדרך כלל, מערכות יחסים בכלל ובין חברות בפרט הן מערכות יחסים דינמיות, לפעמים יש תקופות קרובות יותר ולפעמים פחות.



[מעגל החברים]
במהלך השנים אנחנו עוברים ממקום למקום, ממסגרת למסגרת, ובהתאם לכך מעגל החברים שלנו משתנה. כשהיינו בגן ובבית הספר היסודי אז החברים שלנו היו החברים שגרים ביישוב או בשכונה שלנו, כשגדלנו ונכנסו לאולפנא או לישיבה, מעגל החברים התרחב ולפעמים התחלף חלקית או התחלף לגמרי. כך בעצם קורה במהלך כל החיים. האנשים שסובבים אותנו הופכים להיות חברים קרובים יותר, והקשר עם החברים שקצת פחות יוצא לנו להתראות איתם, מתרופף לפעמים. זהו תהליך טבעי שקורה לכל אחד מאיתנו. כמו שכתבת בעצמך, יש לך חברות אחרות שאת מרגישה שהקשר איתן הולך טוב יותר. יכול להיות שזה בעצם תהליך טבעי של תחלופת חברים.



[לפתוח את הקלפים]
יש לנו נטיה לפרש את המעשים של אנשים אחרים דרך המבט שלנו ואנחנו כבר בונים סיפור שלם מאחורי הכוונות שלהם והאמת היא שבכלל לא שאלנו אותם מה הם חושבים. לדוגמא: את מרגישה שהחברות שלך נפגשות בלעדייך, ואם הן מזמינות אותך, אז זה מתוך רחמים. יכול מאוד להיות שהחברות שלך לא חושבות ומרגישות כך בכלל, אבל את לא באמת יודעת מה הן מרגישות כי הרי לא שאלת אותן. במקרה כזה הגיע הזמן לפתוח את הקלפים. אם את מרגישה בנוח, תדברי עם כולן יחד. אם לא, תבחרי לך חברה אחת מבין החברות הטובות שלך ושבי איתה לשיחה בארבע עיניים ותסבירי לה בדיוק איך את מרגישה. אל תחששי לחשוף את מחשבותייך בפניה, הרי מדובר בחברה טובה שאוהבת אותך ורוצה בטובתך. תבואי לשיחה עם לב פתוח ואולי יתברר לך שהחברות שלך לא חשבו שהן עושות משהו לא בסדר ולא ידעו שנפגעת ואולי הסיבה להתנהגותן נובעת דווקא ממעשה שאת עשית. השיחה זו הזדמנות מצויינת בשבילך להגיד להן איך את מרגישה ולשמוע את עמדתן.



[יוזמה מצידך]
מה עוד את יכולה לעשות כדי לשמר את הקשר ביניכן? ליזום. תארגני בעצמך מפגשים משותפים, אולי להרים טלפון מפעם לפעם סתם כדי להתעניין בשלומן, להזמין אותן אלייך הביתה, לשבת לדבר איתן בהפסקות, לשלוח הודעות מתעניינות מידי פעם. יכול להיות שכאשר הן ישימו לב שלך אכפת מהן והחברות ביניכן חשובה לך, זה יגרום להן להעריך אותך ואת החברות שלכן עוד יותר ובכך לחזק את הקשר גם מצידן.



[תני לזמן לעשות את שלו]
מערכות יחסים הן דבר דינמי. יכול להיות שכרגע הקשר ביניכן הוא במצב פחות טוב אבל עם הזמן המצב ילך וישתפר. אחרי השיחה שעשיתן ופתחתן את הכל, יכול להיות שלא תרגישי ב"תוצאות מיידיות" אלא שייקח זמן עד שהיחסים יחזרו למסלולם הרגיל. בינתיים את יכולה להמשיך ליזום מפגשים בעצמך ולתחזק את הקשר מצידך. בנוסף, תתחזקי קשרים נוספים עם חברות אחרות. מקסימום תרוויחי עוד חברה או שתיים(;


שמחתי לעמוד לשירותך!(:
תוכלי לפנות אליי שוב דרך האתר ו/או דרך המייל שלי
zipiyaa@gmail.com

שנה טובה!

כתבות נוספות