שאל את הרב

עייפות לקראת הלימודים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/08/15 19:41 יא באלול התשעה

שאלה

עוד מעט חוזרים ללימודים, רק שהפעם בשונה משנים קודמות אין בי כוח, אין בי כוח להמשיך את אותו מסלול ארוך ומתיש של- לימודים,מבחנים,בגרויות,ריבים,לחץ,

עומס,עצבים ודמעות. נמאס לי מבצפר. ואולי גם מהחיים עצמם. אני מרגישה מותשת אבודה ועייפה ורק מחכה שהימים יעברו. נמאס לי. אין לי כוח כל שנה אותו דבר. אותם שאלות. אותם דמעות. אותם שיחות. די! הכל נהיה חסר טעם. עכשיו מה הלאה? אני ימשיך לחיות בידיעה שכל מה שאני עושה הוא חסר משמעות. אפילו להתנדב איןלי כוח. לעשות את המחוייבות האישית בספריה אין לי כוח. מה עושים?

תשובה

היי מיכל,
אני קוראת את המילים שלך ופתאום נופלים לי האסימונים ש... וואלה! החופש הגדול עוד שנייה נגמר לו ויש צורך בתיאום כוונות דקה לפני ש´זורמים´ עם החיים ונסחפים לעוד שנה.

אם אני מבינה נכון את עולה לכיתה י´ או י"א, אין ספק שאת בתווך של השנים הכי משמעותיות בעיצוב האישיות שלך, והמילים שלך רק מספרות לי עד כמה את מונחת שם. עד כמה אחד הדבר הכי חשובים לך בחיים הוא לחיות חיים משמעותיים, את מחפשת את המשמעות הזאת ונשמע שהיא זו שעשויה לתדלק אותך ולתת כח. נשמע שהרצון הזה כל כך חזק שהוא לא מוכן להתבאס עלייך השנה.

לא מכירה אותך, אבל רק מהידיעה שחשוב לך לחיות חיים משמעותיים, יש סיכוי גדול שיהיה לנו על מה לדבר ;-)
אז מה יש לי להגיד? לא הרבה...
הרצון לחיות חיים משמעותיים הוא עצום, אבל כמעט אף פעם הוא לא מספיק כשהוא מגיע לבד. הוא חייב כלי שדרכו הוא יבוא לידי ביטוי במציאות.
כשאני קוראת שוב את מה שאת אומרת אז אני מבינה שבית הספר, הלימודים, החיים החברתיים בבית הספר נמאסו עלייך, יש בהם משהו חסר ולא מספק, כאילו אין לך חשק לחזור למציאות הזאת.

בגלל שיכולות להיות אינספור דרכים לחוש חוויה של חיים משמעותיים אני משאירה לך שיעורי בית.
תשאלי את עצמך- מה אני נחשב בעיניי כמעשה משמעותי? מה משמח אותי? מה מתדלק אותי? מתי בפעם האחרונה הרגשתי משמעותית למישהו? מה גורם לי ללכת לישון מסופקת? או- מה גורם לי להתעורר בבוקר עם תחושה שיש לי בשביל מה לקום בבוקר?

אני מניחה שהתשובות האלו עשויות לגלות לך מה התבלין שיכול לתבל את השגרה.
בעיניים שלי חיים משמעותיים לפעמים יכולים להיות ההבדל שבין לעשות מעשה בלי כוונה לבין לעשות אותו עם כוונה.

מעניין אותי מה תעלי בחכתך, בכל אופן אני פה בשבילך, אם תרצי להמשיך את ההתכתבות- מוזמנת!

תמר אסולין
Tomight100@gmail.com

כתבות נוספות