שאל את הרב

חברה שלא שמה עלי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/08/15 12:32 ח באלול התשעה

שאלה

שלום ! השנה התחלתי את האולפנא ועל תחילת שנה נהייתי חברה של מישהי משכבה אחרת..היינו חברות ממש ממש ממש טובות כל הזמן היינו צוחקות ומשתוללות וממש נהנות. היה כלכך כייף איתה.היינו המון המון ביחד ואני פשוט אוהבת אותה ברמות מטורפות.אני כל היום חושבת עליה, נכנסת לווצאפ לתמונת פרופיל שלה סתם ויוצאת..אבל התחיל החופש הגדול ולא יצא לי לראות אותה בכלל בכלל בכלל והיה לי נורא עצוב..אני מנסה לדבר איתה בווצאפ אבל היא פשוט לא שמה עליי, היא מייבשת אותי..רוב הפעמים היא לא עונה..אני פשוט אוהבת אותה אבל לה אין כוח אליי, היא מסננת בלי סוף..רשמתי לה פעם אחת משהו ארוך ארוך בווצאפ והיא לא ענתה.. אחרי כמה ימים שאלתי אותה למה היא לא ענתה והיא אמרה שלא היה לה מה להגיד..אז היא פשוט התעלמה וחשבה שאני לא מחכה לתשובה או משהו..מצידה שלא נמשיך את הקשר הזה בכלל..שלא נדבר בווצאפ.אני לא יודעת מה לעשות..הנושא הזה מטריד אותי במשך כל היום..אני חושבת עליה כל היום אבל היא לא אוהבת אותי בכלל ..(גם יש לי את הקטע הזה שאני פשוט מסוגלת לאהוב את כולם ממש ממש ממש חזק..כל הלב שליי עוד שנייה קורס מתחת לכל האנשים שאני חושבת עליהם ואוהבת אותם..כשאני אוהבת מישהו,אז הוא ממלא את כל הלב שלי..ויש לי המון אנשיח שממלאים לי את הלב..אבל הם מחזירים לי אהבה שזה בסדר..אני יודעת שהם אוהבים אותי בחזרה..אבל איתה זה לא ככה..היא ממלאת לי את כל הלב ואני פשוט אוהבת אותה כלכך..והיא לא..וזה קשה לי ממש..אשמח לתשובה..תודה !

תשובה

שלום לך.

אמנם את התשובה את מקבלת מאוד מאוד מאוחר. אבל אני חושבת שהדברים רלוונטיים תמיד. כי השאלה הזו קשורה למערכות היחסים שאנחנו מפתחים בחיים, כולל עם חברים שלנו.

אני חושבת שקשר שהוא כל כך משמעותי עבורינו, ובמשמעותי אני יותר מתכוונת שהוא יוצר תלות שלנו באדם השני, אז יש פה בעיה בקשר והקשר הוא לא מאוזן וגם לא בריא לנו.

אני לא פסיכולוגית אבל אני חושבת שהחברים שאנחנו בוחרים לנו בחיים מגיעים לא סתם. הרבה פעמים יש בהם תכונות שלפעמים חסרות אצלינו והיינו רוצים שיהיו ואנחנו מרגישים שדרך החברות איתם אנחנו קצת נהיים כמותם. או שלכל הפחות התכונות האלו קצת "יידבקו" אלינו.
תנסי אולי לחשוב מה יש בה שדווקא בה את מנסה לדבוק שתהיה חברה שלך ואולי יש דרך אחרת להשיג את המטרה הזו.

ועוד משהו שהוא כללי בחברויות. לא תמיד אנחנו תופסים חברויות באותו אופן. לפי מה שכתבת את אדם טוטאלי. כלומר, כשאת אוהבת אז זה עם כל הלב ואני מבינה שבעצם עבורך כל חברה היא חברה טובה ואין ממש מדרג של חברויות. את צריכה להבין שאצל רוב האנשים לא תמיד הדברים הם ככה. וגם אם מישהי חושבת שאת חברה ממש טובה שלה, היא עדין יכולה לנקוט בדרך חברות שונה משלך, כי לכל אחד הדרך שלו להביע את חיבתו כלפי האחר.
זו נקודה שכדאי וחשוב לזכור, כדי שלא יווצרו מפי נפש בפעמים הבאות. לא כולם מביעים את החברות באותו אופן.

בהצלחה!
סיון.


כתבות נוספות