שאל את הרב

מגורים אצל ההורים- דיי דחוף

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 20/08/15 00:51 ה באלול התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב

מצטערת מראש על אריכות הדברים ומקווה שאקבל תשובה בהקדם אני ממש בלחץ ובמבוי סתום.

אני נשואה כשנה וחמישה חודשים , אנו חובקים ילד בן שבעה חודשים ומצפים לילד נוסף בעז"ה.

מאז שהתחתנו אנחנו גרים ביחידת דיור צמודה להורים שלי שהיא בסך הכל דירת חדר קטנה ושם אנו גרים עם ילדנו. במצב הזה זה בעצם כמעט כמו לגור בתוך הבית של ההורים, כי למשל אין לנו פה מכונת כביסה, או גז לבישול, ואנחנו נמצאים שם הרבה. החלטנו לעשות את זה במטרה לחסוך לדירה משלנו, למרות ששנינו הסכמנו שבאופן כללי לא כדאי לגור ליד ההורים, במיוחד לא בתחילת דרכנו. לפני שנולד הילד הראשון אני רציתי לעבור, ובעלי הצליח איכשהוא למשוך את זה, ובעצם דיי הסתדרנו. כרגע כשאני עומדת לצפות לילד נוסף זה נראה לי לא הגיוני כבר להשאר במצב הזה, ועם גילוי ההריון הודעתי לבעלי שאנחנו חייבים לחפש דירה.

ההחלטה הייתה לחפש דירה יד 2, עם הון עצמי מכובד ומשכנתא קטנה. התחלנו לחפש דירה והבנו שגם אם מתפשרים על דירה יד 2, נוכל לרכוש כזאת רק באזורים מסוימים, והסכמתי לבדוק דירות בעיר אחרת, שבה גם בעלי עובד לפעמים. עברו כמה חודשים וראינו אינספור דירות, עם כל אחת מהן היו הרבה בעיות, הן בגלל האזור (שזה משהו שמאוד חשוב לי להיות באוכלוסיה טובה במיוחד בשביל הילדים) והן בגלל בעיות טכניות, בריאותיות (דירה שמקורבת לאנטנה סלולארית) וכו וכו.

לכן הגעתי למסקנה שכדאי לנו לרכוש דירה חדשה, למרות שתהיה משכנתא גדולה יותר, או לעבור לגור בשכירות לתקופה מסוימת ליד ההורים שלי, שכך גם תהיה לי עדיין עזרה מידי פעם עם שני ילדים צפופים בהפרש של שנה.

בעלי לא מוכן לקבל את אחד מהמצבים האלה ודורש שנשאר לגור על ידם, הוא מוכן לעשות את זה בשביל לחסוך עוד

ואפילו לעבור לחדרים בתוך הבית שכך יהיה לי יותר מקום.

אני לא מוכנה לזה בשום פנים ואופן, אני זקוקה לפרטיות שלי, אני חושבת שאנחנו זקוקים לה כמשפחה (שהולכת ומתרחבת בקרוב מאוד) וכמובן שאני לא רוצה להוות נטל על ההורים יותר. בעלי עובד עד שעות מאוחרות, הוא לא נמצא הרבה בבית. מבחינת ההורים שלי, הם מנסים לשכנע אותנו להשאר טוענים שזה לא נטל ומחזקים את דעתו של בעלי. מה שמשאיר אותי דחוקה בפינה, כל ניסיון לדבר על ליבו של בעלי, לא עולה יפה ואנחנו בסופו של דבר רבים זה מגיע למצב שאני לא מסוגלת לדבר איתו כי אני לא מבינה איך הו

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

כדי שתוכלי להרגיש שהוא מבין אותך את צריכה להכנס לעולם שלו ולדבר בשפה שלו,

צריך ללמוד את זה,

אשמח לעזור בפלפון 0527710491

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות