שאל את הרב

איך לפתור מחלוקת עם אמא?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/08/15 20:36 כו באב התשעה

שאלה

התחלתי להתחזק בצניעות לפני די הרבה זמן...

ובזמן האחרון אמא שלי לוחצת עלי שנלך לבריכה/לים...

ואני לא ממש רוצה..

הסברתי לה יפה.. אבל היא ממשיכה להתאכזב וקצת להתעצבן מזה...

מה עושים?

תשובה

הי דפנה!
תודה שפנית אלינו, מקווה שתשובתי תסייע לך.
תחילה הרשי לי לחזק את ידייך בתהליך שקיבלת על עצמך, אין ספק שמדובר בתחום לא פשוט להתמדה וניכר שיש בך רצון חזק להקפיד ולשמור על החלטותייך ושאיפותייך.
מפנייתך ניכר גם שחשוב לך לשמור על כבוד אמך בכך שתיארת כיצד את מנסה לפתור עימה את המחלוקת בצורה חיובית ובנועם. גישה בוגרת זו אינה ברורה מאליו כלל, כולנו לפעמים נוטים לשכוח את החשיבות של כיבוד ההורים בדרך להשגת מטרותינו ובהחלט חשוב שניתן את תשומת ליבנו על כך- יישר כוח גדול!

[אמא יקרה לי]
בבגרותנו, כחלק מתהליך העצמאות שאנחנו רוכשים לעצמנו, ניתקל לא פעם במחלוקות הנוגעות להחלטות אישיות שקיבלנו למול אנשים הסובבים אותנו ובפרט למול הורינו היקרים. לא מעט צעירים מתמודדים עם הסוגיה שאת מתארת וחווים קונפליקט פנימי כיצד לפעול.
מצד אחד, עלינו תמיד לזכור שההורים שלנו אוהבים אותנו ובסך הכל רוצים בטובתנו כמובן ועל כן מנסים לחנך ולכוון אותנו בדרך בה הם מאמינים. אך מצד שני, לפעמים אנחנו נחשוב אחרת מהם והדבר לגיטימי והגיוני, אך עלינו לפעול כמה שיותר למציאת פתרון טוב לשני הצדדים ולשאוף ליצירת שיח של שיתוף פעולה ולא ההפך, שהרי בסופו של דבר גם אנחנו אוהבים את הורינו ואין לנו רצון לצער אותם חלילה.
לפעמים אנחנו גם לא מודעים לכוונה שעומדת מאחורי הרצון וההתעקשות של ההורה על דבר מסוים ויכול להיות שבעזרת שיחה או בירור קל הדברים ייראו אחרת. במקרה שלך הייתי מציעה לדבר עם אמא ולשאול אולי מדוע כל כך חשוב לה שתבואי איתה לבריכה או לים? ייתכן שהיא רואה בכך הזדמנות לזמן איכות משותף (איזה כיף ומשמח!) ואת הבעיה ניתן לפתור בעזרת פתרונות בילוי משותפים אחרים שתואמים יותר את התהליך שאת עוברת. יתכן שהשיחה תהווה גם הזדמנות לדבר באופן גלוי על ההחלטה שלך ולתת להורים תחושה שעל מנת להצליח בתחום שחשוב לך כל כך את זקוקה לשיתוף פעולה נוסף מצידם.

[דרך האמצע]
כאשר אנחנו לא מתחברים להצעה מסוימת של מישהו כדאי לנו לבוא מראש עם פתרונות חלופיים שעשויים להקל ולהיות מקובלים עלינו ועל הצד השני כך שכולם יצאו מרוצים.
לדוגמא במקרה שלך, אם לאמא חשוב שתלכו יחד לבריכה או לים דווקא, חשבי אולי להציע לה למצוא יחד מקום כזה עם שעות נפרדות רק לנשים שיתאים גם לך בשמירה על הצניעות אך לא יקלקל את החוויה המשותפת, או למשל ללכת אם אפשרי מבחינתך לחוף בלבוש צנוע ואף להרטיב רק את הרגליים, בהתאם להקפדה שחשובה לך.
בנוסף, מומלץ תמיד לגשת לאדם שלישי שאולי מכיר אותך ואת אמא (מישהו מהמשפחה לדוגמא) ולבקש ממנו עצה או רעיון מתאים.
אני מאחלת לך שהפתרון שיימצא יהווה חיזוק בקשר עם אמא וגם יעזור לך להתמיד בתהליך האישי שאת דביקה בו.
שיהיה המון בהצלחה ואת מוזמנת לפנות אלי למייל במידה ותרצי לברר עוד על הנושא.
משאת
masethm@gmail.com

כתבות נוספות