שאל את הרב

כל כך רוצה שיאהבו אותי!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/07/15 03:00 כב בתמוז התשעה

שאלה

אני כל כך מרגישה שאני צריכה אהבה, זה משגע אותי. אף פעם לא היה לי קשר עם בנים, אבל עכשיו אני מכירה מישהו ואני מרגישה ש.. הלב שלי קופץ כשאני רואה אותו. אני אוהבת אותו נורא אבל יודעת שאין לי סיכוי איתו כי יש לו חברה. אני כל כך רוצה שמישהו יאהב אתי, אני משתגעת! מאז שאני קטנה ההורים לא מראים אהבה, לא מביעים אותה וזה חסר לי מאוד.. עוד משהו, יש לי כל הזמן פחד כזה שכשיבוא הזמן אף אחד לא ירצה אותי, אף אחד לא יכול להתאהב בי כי מי אני ומה אני בכלל, סתם נערה טיפשה שמתבודדת כל היום. אני כל כך רוצה שיאהבו אותי, אני מרגישה כבר שאני הולכת להתפוצץ. איך אני יכולה להרגיע את זה? ואת הנחיתות הזו..? תודה!

תשובה


[שלום לך יקרה!]

את מתארת רצון טבעי לכל אדם באשר הוא. הרצון לאהוב ולהרגיש אהוב. בזכות אותה אהבה מתקיים העולם שלנו. לעיתים, נדמה כאלו כולם משיגים זאת בפשטות ורק אני לא.. והאמת היא שכולם מחפשים, ורוצים.. רק לא כולם מעיזים לבקש עזרה. וזוהי גדולתך שאת יודעת לפנות לעזרה, מסוגלת לשתף ולפתוח את הלב בתקווה לשינוי. את מדהימה.


[מהי אהבה?]

בשאלתך הצגת שקשה לך שאת לא רואה את הורייך מביעים אהבה.. מהי בעצם אהבה? האמת היא שזו שאלה גדולה שלומדים אותה לאט לאט, אבל מה שבטוח הוא שאהבה היא לא מה שרואים בסרטים.. היא הרבה יותר גדולה מזה. היא לא תלויה בחיבוק או נשיקה לעיני כל.. אלא הסוד שלה שהיא שמורה לאוהבים ואף אחד אחר לא צריך להיות שותף לזה. לעיני כל האהבה יכולה להתבטא בכבוד אחד לשני, בסבלנות, בהקשבה, בנתינה. אלו לגמרי ביטויי אהבה. הביטויים שרואים בטלויזיה הם לא מחזיקים מעמד, הם חיצוניים.. ואם נשקיע בביטויים שציינתי האהבה תחזיק מעמד לאורך זמן בע"ה. האהבה היא לא שייכת רק לבני זוג, אלא היא קיימת ביחס לאהבתי לעולם, לעצמי ולמה שקורה סביבי. כלומר לאהוב זה אומר גם להסתכל בעין טובה על העולם ועל עצמי ולראות באור חיובי את שסובב אותי.


[כמה אהבה יש אצלי בלב?!]

לעיתים אנחנו רוצות בשינוי של החברה כלפינו (בכל עניין שהוא), וכמו שאת מתארת, אנחנו חשות שאין בידינו מה לעשות שהרי זה לא תלוי בי אלא בחברה. האמת היא קצת אחרת.. כדי לזכות בשינוי של החברה כלפינו, בשביל לזכות להרגיש אהובים ואוהבים, מה שיש בידינו לעשות הוא לחולל את השינוי אצלנו. למה אני מתכוונת?! אין לנו את היכולת "לתכנת" את האחרים, אלא לעבוד עם עצמינו. ללמוד לאהוב את עצמי. להסכים לקבל את מי שאני עם החוזקות המשמעותיות שלי, וגם עם נקודות החולשה שלי. ולהבין שכולם, ממש כולם מורכבים מחוזקות גדולות וגם נקודות חולשה. זהו הטבע שלנו. אם נצליח להסכים לאהוב את מי שאנחנו נקרין יותר אור לסביבה, נצליח להביא את עצמינו בביטחון מול החברה, וכך החברה תשים לב לייחודיות ולעוצמות שלנו ותרצה מאוד לאהוב ולהיות אהובים בקרבתנו. את בטח שואלת את עצמך, נו יופי.. אבל מה אם אני לא אוהבת את עצמי?! גם לזה יש פתרון!


[לעשות דברים שאני אוהבת]

כל אדם חווה בחיים רגעים שבהם הוא לא לגמרי אוהב את עצמו... אולי בגלל לחצים חברתיים, אולי בגלל ביקורתיות עצמית גבוהה. אבל זה יכול לעבור. כדאי למצוא את הדרך שתחשוף בפנייך את החוזקות שלך והעוצמות שלך. בין הדרכים האפשריות, למדתי על עצמי, שכדאי להשקיע בתחביבים, בסתם דברים שאוהבים ואפילו באיזה התנדבות לטובת הכלל. בעשייה פשוטה שמתחברת אלייך. להשקיע בציור, נגינה, ספורט, ריקוד, שירה וכ"ו, לבוא לשמח חולים בבית חולים וכ"ו.... (בטוח יש לך עוד מלא רעיונות מעולים!) באופן הזה תחשפי לכוחות שלך, ואולי כך תסכימי גם לאהוב את מי שאת! תקריני בטחון בעצמך, ובטוח יהיו שישמחו לאהוב ולהרגיש אהובים בקרבתך...


[קח אותו לאט את הזמן]

רק עוד מחשבה קטנה וחשובה.. שינוי בחיים לוקח זמן. גם אצלך וגם אצל החברה. כדאי לגלות סבלנות, על אף שזה לפעמים קשה, לאט לאט תגלי את כוחותיך ותראי שגם אם יש לך נקודות חולשה, (כמו כל בני האדם), הן וודאי שוליות ביחס לכוחות שלך. את תקריני זאת החוצה והחברה תראה זאת. וכמו שאת תרגישי כלפי עצמך, יהיו אנשים יקרים שיראו זאת בך, וירצו באהבתך.
מקסימה. יש בך וודאי כוחות. כבר האומץ להתייעץ עם האחרים בעניין שהצגת, מלמד על עוצמות גדולות! בע"ה לאט לאט תלמדי לראותם, וגם הסובבים שלך. וכמובן אל תשכחי להאמין שה´ משגיח ושומר על כל אחד ואחת, ולכן וודאי מחכה לך המיועד לך!


זהו... מקווה שעזרתי לך, ושהדברים יוסיפו אור וטוב בתוכך. אשמח כמובן להמשיך ולעזור דרך האתר ו/או במייל שלי: shirtehori@gmail.com

שיר

כתבות נוספות