שאל את הרב

איך לשמור על עצמי בסביבה לא דתית ולהתקרב לקב''ה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/07/15 11:34 כא בתמוז התשעה

שאלה

אני נערה בת 17. גדלתי במשפחה מסורתית. אני לומדת בבית ספר חילוני כך שהסביבה שלי לא כל כך שומרת מסורת.

ב"ה התחלתי להתקרב לקדוש ברוך הוא, ללכת לשיעורי תורה. להרבות בתפילות ואפילו לקחתי על עצמי צניעות. אני חזקה בדעתי למרות שלא קל ללמוד בבית ספר חילוני ולהגיע עם חצאיות. לקחתי את זה באהבה והייתי כל כך שלמה עם עצמי, והבנתי את משמעות הדבר.

ועכשיו.. תקופה שהפסקתי להגיע לשיעורי תורה, פחות תפילות, חצאיות טיפה יותר קצרות.

אני מרגישה שזה אך ורק כתוצאה שהכרתי סביבה חדשה, שאני מרגישה שהיא פחות טובה לי. ונורא כיף לי ומצחיק לי לשבת בסביבה הזאת.. אבל אני מרגישה שכשאני איתם אני שונה.. אני רוצה יותר תשומת לב מהגברים, אני באמת באמת מתחילה לשים לב כשאני מאבדת את עצמי, את הכבוד שלי.

הכל מתבלגן לי בראש.. הגברים יותר מעריכים בחורה צנועה עם מידות טובות, ששומרת על עצמה. עם ערכים וכבוד עצמי. אז למה למעשה רוב הגברים רוצים את "הזורמות" עם הלבוש החשוף. זה גורם לבלבול.. ואני ממש רוצה לשלוט בזה ואני רוצה לרצות את הקדוש ברוך הוא את מלך מלכי המלכים. ואני מרגישה פשוט יותר ויותר לא טוב עם עצמי.

אשמח אם תעזרו לי. תודה.

תשובה

[שלום לך יקרה מאוד! ]
השאלה שלך פשוט מתוקה! התרגשתי לקרוא אותה. בשאלה מורגש הרצון שלך באמת להיות קרובה לקב"ה ואת גם מצליחה לבטא את זה במעשים. הלואי שאזכה להגיע לרמת רצון כמו שלך. יש הרבה מה ללמוד ממך.



[אני רוצה אבל ממש בא לי..]
בחיים יש לנו פער מעניין בין מה שאני רוצה לבין מה שבא לי. בין איזשהו רצון גדול שהצבתי לפני לבין מה שבא לי כרגע. קחי למשל את עניין הדיאטה, כל מי שלוקח על עצמו דיאטה מאוד רוצה להצליח בה ובאמת לרדת אבל מה לעשות שבצהריים בדיוק בא לו שוקולד? הדוגמא הזו משקפת לנו באופן מופלא את הפער הזה שיש דברים שבאידיאל ובמטרה אני מאוד רוצה ובפועל הרצון הזה דורש לעבוד מול מה שבא לי. כך גם בנושאים של התחזקות. יתכן שהבנים סביבך בעומק מאוד מעריכים צניעות אבל בפועל כרגע אולי קצת קשה להם והם פשוט הולכים אחרי מה שבא להם. אני מאמינה שאת וכל הבנים שסובבים סביבך מלאים ברצון גבוה, להיות במקום גבוה ובכל זאת בפועל בא להם משהו עכשיו. ברגע זה. וזאת עבודה ללכת אחרי הרצון הגבוה שהצבנו לפנינו. עבודה שהיא אפשרית! אז מאיפה מתחילים?



[דרך ותוצאה]
מגיל קטן כשהתחלנו ללמוד בבית ספר למדנו שלבסוף מה שהכי משמעותי זה הציון, זה התוצאה, זה המבחן. באופן מבלבל ביותר, אצל רבונו של עולם הדברים ניראים אחרת, בעולם היהודי, הרבה יותר חשוב מה עשית בדרך! כמה התאמצנו וכמה רצינו באמת מעומק הלב. ולכן כל צעד, כל גילוי של רצון מבחינתך להתקרב הוא כבר דרך מאוד ארוכה וחשובה. וכן, אנחנו יכולים להעריך את עצינו על עצם הדרך, על עצם התהליך שכולנו נמצאים בו, כל אחד בדרכו, ומזכירה שלכל אחד מאיתנו, לא משנה מאיזה רקע הוא הגיע, יש דרך שהוא צריך לעמול בה. [בלי ליפול לשיפוטיות] קל לנו לשפוט ולכעוס על עצמינו שלא התקדמנו מספיק או שלא פעלנו כראוי, אבל כדאי לנו לזכור שמעצם ההשתדלות והרצון התקדמנו המון. ושזה בסופו של דבר הכי חשוב. הדרך, ההשתדלות והרצון.



[עליות וירידות]
החיים מלאים בעליות וירידות. בכלל בחיים וכן, גם בינינו לבין הקב"ה לפעמים קרובים יותר ולפעמים קצת רחוקים. וזה בסדר! גם כשבודקים לב של אדם חי הפעימות ניראות ממש כמו עליות וירידות, זה טבענו וטבע חיינו. בשביל זה, יש את מעגל השנה של העם היהודי שמלא בהזדמנויות להתקרב חזרה אם התרחקנו. כל חג, שבת וראש חודש הוא הזדמנות נוספת להיזכר, לאסוף עוד כוחות. כמו לתפוס גלים ולעלות איתם כך גם החגים והשבתות, עולים בעזרתם.



[לא קופצים על כל הקופה]
עם כל הכוחות אנו רוצים גם להתקדם. ממליצה לא ללכת על כל הקופה, זה אכן קשה ויצריך יותר כוחות להתמודדות. עם זאת ממליצה לך להתחיל בצעדים קטנים, בקצב שלך, בהדרגה, כל זמן שתרגישי בנח תוכלי להוסיף או להתמקד בנקודה אחרת שניראית בעינייך חשובה. אבל הכל לאט לאט, בדרך נעימה וטובה. כי כמובן אנו דואגים לדרך ולא למטרה...



[מקור כח]
ובכל זאת, איך אני חיה ביום יום בלי ליפול ולהתבלבל? המלצה שלי, תמצאי לך מקור כח, מקור שבעזרתו תוכלי להמשיך ולצמוח בסביבה שבא את נמצאת כעת. זה יכול להיות שכנה, חברה, דודה, מישהי שפגשת בבית כנסת/ בשיעור תורה. מישהי בסביבתך שאת מרגישה שמתוך השיחה איתה את מקבלת כח להמשיך במקום בו את נמצאת כעת, תפגשו כל כמה זמן שתרגישי שתצטרכי וככה הקשר יכול לתת לך ביטחון ועוצמה ותוכלי להמשיך בדרך המדהימה שאת בוחרת לך. אגב, אין בכלל מה להתבייש, הרבה אנשים סביבנו רוצים לעזור לנו ומחכים שרק נפנה אליהם.



[אז נסכם ונאמר]
ראינו שיש פער בין מה שאני רוצה לבין מה שבא לי ואנחנו משקיעים מאמצים בדרך שהיא כל כך חשובה מעצם ההשתדלות, על מנת להגיע למה שאני רוצה באמת ולא להיתקע רק במה שבא לי. ראינו שיש לנו במעגל השנה הזדמנויות רבות להיזכר ולעלות שוב למה שאני רוצה. והכל לאט לאט, בהדרגה, ובעזרת חברה או מישהו שנמצא בסביבתך. את מסוגלת!


זהו יקירה, מאחלת לך המון הצלחה. מאמינה שעם רצון כמו שלך להתקרב לרבש"ע עוד תגיעי רחוק.

בהצלחה בכל דרכך, רות.

לכל שאלה מוזמנת לפנות שוב דרך האתר או אלי למייל.
Ruberg188@gmail.com

כתבות נוספות