שאל את הרב

קשר עם בנים דתיים, זה בסדר?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/06/15 21:09 יג בתמוז התשעה

שאלה

שלום לך כבוד הרב!

קוראים לי ....אני בת....., הגעתי מבית חילוני אז כרגע אני בצבא, ואני רוצה לחזור בתשובה :)

ורציתי להתייעץ בקשר למשהו, שאני קצת מבולבלת בקשר אליו..

בגלל שאני מבית חילוני, יש לי פייסבוק ואת כל הדברים האלו..

ובזמן האחרון הבנתי ממישהו שזה לא טוב שיש לי קשר עם בנים.. והייתי מדברת בפייסבוק עם בנים..

היו לי קשרים גם עם בנים חילוניים מבית הספר, ומכל מיני מקומות, אבל אני יודעת שקשר איתם לא יועיל לי בשום צורה, היה לי קשה לחשוב לעשות שינוי, אבל החלטתי שאנתק איתם את הקשרים, כך שלא אדבר איתם :)

(כי משהו ממש מרכזי שאני דואגת ממנו, זה מידה כנגד מידה, שאולי אם אני אדבר עם בנים סתם, אז גם בעלי לעתיד ידבר עם בנות באינטרנט חס וחלילה, או שאולי לא אמצא זיווג.. וזה ממש מדאיג אותי לדוגמה..)

אממ אבל, אם יש לי בפייסבוק בנים דתיים, שאני שואלת אותם שאלות הלכתיות ומתייעצת בקשר לכל מיני נושאים שאני מרגישה שאני צריכה לשתף (שלרוב הם קשורים לדת).. זה בסדר? כי זה עוזר לי.. ויהיה לי קשה בלי זה..

פשוט פעם מישהי אמרה לי בלי קשר, שאם אני מדברת עם מישהו פנים מול פנים, אז אפילו אם יש לי אפשרות להחזיר אותו בתשובה (שזה בעצם המקרה הכי קיצוני - בצורה החיובית), עדיף כבר שלא לדבר איתו מאשר להחזיר אותו בתשובה כי זה לא צנוע.. (אבל היא דיברה על קשר של פנים מול פנים, עם מפגשים, שזה לא המקרה כאן..)

פשוט חשבתי שאם כבר יש לי פייסבוק, אוכל לנצל את זה כדי ללמוד, לדוגמה מדפים של זיכוי הרבים, וגם כדי לשאול שאלות במידת הצורך..

היתה גם מישהי שאמרה לי שלשאול שאלות הלכתיות זה בסדר..

לא יכול לצאת מזה משהו רע נכון? כי זה ממש עוזר לי.. מאוד חשוב לי לשמור על קשרים בפייסבוק עם אנשים דתיים.. וארגיש לא טוב אם אנתק קשר איתם, מן הרגשת הפסד..

יש לדוגמה בחור אחד חרדי (שאף פעם לא היה לו פייסבוק), אבל הוא פתח ודיברתי איתו, והוא אמר לי את זה: ״אני יכול ללמד אותך הכל בנושא התורה וההלכה, לימדתי מליונים :)״

(חשוב לי לציין שאני ממש לא יודעת כלום בנושא הדת חחח אפילו לא קצת, וזה מאוד מלחיץ אותי, לכן אני שמחה ומקבלת כל מישהו שמציע לי עזרה כדי להגיע למטרה של חזרה בתשובה)..

אז השאלה שלי היא, אם זה בסדר לקבל עזרה מאנשים שהם בנים כביכול?

בזה לא יכול לצאת לי סוג של עונש של מידה כנגד מידה, נכון..

תשובה

שלום וברכה

ראשית, ברוכה הבאה



בצורה פשוטה: אם הקשר דרך הפייסבוק מקדם אותך בנושאי אמונה, אנושיות, מוסר וכדו' - המשיכי בקשר הזה, למדי ממנו את מה שמתאים לך, והישמרי כמובן (כמו כל אחת אחרת) מסכנות שאורבות באינטרנט.

כל טוב והרבה הצלחה

כתבות נוספות