שאל את הרב

אמונה: בעוד מאתיים שנה העולם נגמר ?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 28/06/15 21:48 יא בתמוז התשעה

שאלה

שלום לכבוד הרב!

יש לי 2 שאלות שמציקות לי מאוד:

1. שמעתי שלפי הקבלה הם אומרים שעוד 200 שנה (פחות או יותר) העולם ייחרב, ושיש 7 עולמות ואנחנו בעולם הרביעי משהו כזה.. אני לא יודעת מה נכון ואם זה מדויק, אבל אומרים שהשם בונה עולמות ומחרבם, חשבתי על העניין הזה הרבה וזה גרם לי לחשוב על החיים ובשביל מה להתקדם אם גם ככה עוד כמה שנים הכל ייהרס?? מה בשביל מה אנחנו עובדים אז? בשביל מה המצוות? .(אני יודעת שהקב"ה נתן לנו תורה ומצוות בשביל העולם הבא שלנו,אני בעצם דואגת לעצמי אבל עוד עשרות שנים הכול ייהרס, מה יהיה על השאר, הדורות הבאים?.) בשביל מה להוליד ילדים? בשביל מה לצפות למשיח...(ירדה לי האמונה בביאת המשיח, כי העולם מורכב אז לכן השם יחריב אותו) זאת אומרת מה ה"קטע" של הקב"ה בהחרבת עולמות?

למה הקב"ה עושה את זה?

2. עוד דבר שמציק לי-למה אנשים אומרים יהיה טוב? איך אפשר לומר לאדם שהבן שלו כמעט כמו צמח יהיה טוב? איך אפשר להגיד יהיה טוב כששומעים בשורה רעה כמו מוות ולהגיד יהיה טוב? איזה טוב הם רואים פה עכשיו? ובכלל בכול דבר, זה נכון לומר כך? " יהיה טוב"..

אשמח לתשובה העניין מאוד מציק לי!

תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה


אפילו הקבלה לא יודעת מה יהיה בעוד מאתיים שנה. אמנם בחז"ל כתוב שלאחר 6000 שנה העולם ייחרב, אולם אין אנו יודעים עד תום מהי המשמעות של דברי חז"ל אלה, ומה באמת יקרה.
לכן, כל גדולי ישראל התעלמו לחלוטין מהשאלה מה יהיה בעוד כמה מאות שנים, והעניקו משמעות ליצירה שלנו ולחיים שלנו מצד עצמם, ומצד ההנחה כי עומדות בפנינו עוד שנים רבות של משמעות, ולא בגלל העובדה שעלול להיות משהו (שכאמור, אנחנו בכלל לא מבינים מהו אותו הדבר) להתמלא בפחדים מפני העתיד לבוא.
לכן גם אין לנו שאלות של "למה הקב"ה עושה את זה", כי אנחנו לא יודעים לומר כלל מה הוא בכלל עושה או יעשה, ואי אפשר לשאול שאלות על הנחות כאלה.

לגבי "יהיה טוב": אם האנשים אומרים בוודאות שיהיה טוב - הם פשוט לא צודקים. הם לא יודעים מה יהיה ואיך יהיה, ולכן כל קביעה עובדתית ביחס לעתיד היא כאמור לא נכונה. ברם, בדרך אנשים אומרים זאת כברכה, כלומר: הם מאחלים האחד לשני כי יהיה טוב, וכי הברכה הזו שהם מברכים תמשוך את השפע מריבונו של עולם ותביא אותו לעולם. יפה הדבר שבני אדם מברכים האחד את השני, וחפצים כי יהיה טוב.

כל טוב והרבה שמחה

כתבות נוספות