שאל את הרב

מאוהב במישהי מהשבט שלי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/06/15 17:26 ו בתמוז התשעה

שאלה

אז אני בן 15, ויש לי בשבט ילדה. אני נמצא בבני עקיבא כבר משבט ניצנים, אבל איתי בשבט יש ילדה שלפני שנה בערך חזרה משליחות בספרד.

עכשיו היא התחברה לבנות שאני יותר קרוב אליהן משאר הבנות בשבט ולכן יצא לנו לדבר יותר, ולאט לאט התחלתי לאוהב אותה יותר ויותר עד שאני כבר מוצא את עצמי חושב על עתיד משותף לשנינו ביחד.

הבעיה היא שלפני ההתרשמות שלי ממנה היא ילדה די שקטה ועדינה ומאוד בישנית לכן אני לא חושב שהיא ב"קטע" שלי.

עם הזמן אני לא מפנים את זה שכנראה לא יהיה ביננו כלום אני רק מנסה לחשוב על עוד דרכים לדבר איתה ולהתקרב אליה (רגשית כמובן, שנינו שומרים נגיעה) וזה ממש מתסכל אותי לחשוב על זה שלא הולך לצאת מזה כלום

כשאני חושב על הקשר ביננו אני לא חושב על זה בצורה מינית, להפך אני דווקא ממש מסתכל על הלב שלה ועל העדינות שלה

מה אני צריך לעשות??

תשובה

שלום יקירי !
סליחה על האיחור בתשובה
אתה מתאר מצב שבו יש ילדה מהשבט שחזרה משליחות ואתה חש אהבה כלפיה, ואתה מוצא את עצמך חושב על עתיד משותף ביניכם ואתה מתוסכל שהיא לא בקטע שלך ולמרות זאת אתה מחפש איך להתקרב אליה, יש לה עדינות ולב טוב.
אני אפתח קודם בחשיבות האהבה, אהבה היא מאד הכרחית וחשובה, כל אדם רוצה שיאהבו אותו ושהוא יאהב אחרים, וזה באמת צורך והכרח גדול לכל אחד, חשוב לדעת שיש כל מיני סוגים ושלבים באהבה, יש אהבה של הורים ויש אהבה של ילדים, יש אהבה של משפחה, ויש אהבה של איש ואשתו, כל אהבה היא מגיעה בשלב שלה ובזמן שלה.
חשוב שתבחין בין אהבה של זוגיות לבין אהבה של חברים, אהבה של זוגיות היא דורשת, אהבה של עתיד משותף זה אהבה של ברית, של בגרות נפשית, זה לא רק רגש וקסם, ולכן חשיבה על עתיד משותף יטעה אותך בקסמי שווא, וגם יבואו ההשוואות ומאד חבל שתתאכזב אח"כ, כי לרוב זה גם משאיר רשמים וצלקות מאהבה נכזבת.
דבר נוסף, לא רק מצדה אלא גם מצדך, תתאר לך ומחר תבוא נערה אחרת שתתאהב בה יותר מהראשונה, ואז מה יהיה? או שתיפרד ממנה ותלך לשנייה או שתישאר מתוסכל מזה, ולכן הרגש הוא מבלבל והרבה פעמים גם מטעה והוא גם לא מחייב, לא אותך וגם לא אותה.
למרות שאני מאד מבין אותך אתה צריך אהבה, אני באמת באמת אתך! אבל אני חושב שבגיל הזה לא בשלים מספיק, אתה כרגע בונה את עצמך, את האישיות שלך, את הזהות שלך, לא מספיק לב טוב ועדינות, זה מאד חשוב, לב טוב, מידות טובות, אבל זה עדיין לא בניין רוחני בנפש, ודבר נוסף ההתאהבות בגיל הזה, אתה גורם לעצמך לא להיות אתה, כלומר אתה תעשה הכול כדי לרצות אותה, לחשוב כמוה, זה מוציא את האדם מין העולם : ) .
וגם היא בונה את עצמה בגיל הזה, היא לא בנויה מספיק, היא גם צריכה לפתח את עצמה, והקשר האישי ביניכם לא יהיה בנוי כראוי ואף יפריע להתפתחות שלכם.
מה שכן, קח צעד אחד אחורה, תתייחס אליה כמו כולם, כמו כל אחד ואחת בשבט, פשוט תנרמל את ההרגשה שלך כלפיה ותתרכז בפיתוח האישיות שלך, הכישרונות שלך הלימודים שלך ההדרכה שלך (אם אתה מדריך) התנדבויות, עשייה, חסד, לימוד תורה ואז בבוא הזמן הראוי והמתאים תפתח קשר אמתי וקיים לעד ותהיה שמח יותר ואוהב יותר, אולי זאת תהיה עדיין היא! מי יודע?
בברכה חן
ליצירת קשר במיל chencorcos@gmail.com
אשמח לדעת מה קורה אתך!

כתבות נוספות