שאל את הרב

אברהם אבינו

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 16/06/15 17:35 כט בסיון התשעה

שאלה

שלום רב,

בעקבות שיעורי התורה בבית ספרנו, עלו לנו מספר שאלות שמעסיקות אותנו:

1.מדוע ה' ניסה את אברהם בעשרת הניסיונות?

2.למה דווקא אברהם נבחר להתנסות בניסיונות אלו?

3.למה ה' שלח את אברהם דווקא לארץ ישראל?

4.מדוע אברהם בחר לעמוד בניסיונות שניסה אותו ה'?

5.מדוע אברהם נישא להגר?האם הוא לא סמך על ה' שיפקוד את שרה?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

שאלות חשובות מאוד!

1. ד' בחר באברהם להיות האבא של עם ישראל, מאברהם יצא עם שצריך להיות ממלכת כוהנים וגוי קדוש - עם שיראה דרך של קדושה לכל העולם.
כל העולם צריכים להכיר את הגדולה והקדושה של אברהם. לכן ד' ניסה את אברהם, שמתוך הניסיונות הללו ידעו כולם עד כמה אבי האומה הישראלית הוא אדם גדול וקדוש.

2. אברהם היה אדם מיוחד, הוא נולד בעיר ובמשפחה של עובדי אלילים ובכוחות עצמו מצא שהכל שקר ויש א-ל עליון אחד אמיתי שהוא מעל כולם. בזכות הדרך המיוחדת שעשה אברהם לגלות בכוחו את ד', בחר בו ד' להיות אבי האומה שתלך בדרך ד'.

3. כמו שיש איש אחד גדול וקדוש, ועם אחד קדוש ומבורך שממנו תצא הקדושה לעולם כולו. כך יש מקום אחד מיוחד שבו מתרכזת הקדושה וממנו יוצאת לעולם. המקום הזה הוא ארץ ישראל, באופן מדויק יותר הר המוריה שם הקריב אברהם את יצחק בנו.

4. אברהם היה מאמין גדול ומבחינתו אלו לא היו ניסיונות שד' מנסה אותו אל אתגרים של וקשיים שמתגלים בדרך שלו לעבוד את ד'. אברהם באופן טבעי, מתוך גודל אמונתו, מצא את הכוח להתגבר על כל הקשיים.

5. אברהם האמין בד' מאוד וקבל באהבה את העובדה שד' לא נותן לו ילד. מתוך הענווה שלו, אברהם לא חשב שיש לו זכות לבקש נס רק בשביל עצמו.
עם זאת, אברהם לא חשב לשאת את הגר עד ששרה לא בקשה זאת. אברהם הסכים לשאת את הגר רק בגלל הבקשה של שרה.

כתבות נוספות