שאל את הרב

חברות שלא כיף לי איתן

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/06/15 13:36 כג בסיון התשעה

שאלה

שלום קודם כל תודה לאתר המדהים הזה!

אני נמצאת באולפנה שהיא קרובה לבית שלי למדתי שם כבר שנתיים וב"ה היה לי ממש ממש טווב! אבל.. השנה ערבבו לנו את הכיתות וחברה ממש טובה שלי עזבה.. ניסיתי להשתלב בכיתה והצלחתי ויש לי חברות חדשות עכשיו אבל ממש קשה לי בקטע של הדיבור וההתנהגות שלהם הם פתאום התחילו ללכת קצר ומדי פעם לקלל אני היחידה שאכפת לה וזה קשה לי! אני לא רוצה להתרחק מהם כי הם החברות שלי מאז הגן וגם אין לי למי להתרחק כי הם החברות היחידות שלי.. חשבתי על לעבור אולפנה אבל אמא שלי ממש לא בקטע של זה.. אני מרגישה שזה משפיע עליי ואני לא יודעת מה לעשות אני באמת אוהבת אותם אבל יש לי רגעים שפשוט לא כיף איתם ואני מרגישה שבנות אחרות יותר יקשיבו לי מהם.. מה לעשות? (תודה וסליחה על החפירה..)

תשובה

[שלום לך שירה יקרה.]
ראשית, שמחה לשמוע שהאתר משמעותי עבורך. וכל הכבוד שאת משתמשת בו גם לשאול שאלות כשצריך..


[האדם הוא יצור חברתי]
זהו משפט פילוסופי מפורסם מאוד. שמזכיר לנו שאנחנו בני אדם ורוצים בחברה. ולכן אני שמחה לשמוע שיש לך חברות חדשות ושהיה לך טוב באולפנא. עם זאת כשחברה עוזבת וכשמערבבים כיתות דברים משתנים. אנחנו בוחרים לנו חברים חדשים ומנסים להתחבר ולהיות חלק, למלא את החלל שנוצר כשהחברה הטובה עזבה כי כמו שכתבתי כל אדם זקוק לחברה. ואני יגלה לך גם שגילו שאצל בנות שפוגשות חברות זה עוזר להם להיות בריאות יותר. ולכן טוב וכדאי לחפש לנו חברה שיהיה לנו כיף וטוב בה. עם זאת, לעבור מקום לימודים זה לא תמיד הפיתרון הנכון כי בכל מקום יהיו חברות שלא יתנהגו בדרך שמתאימה לך.


[חברה טובה או רעה?]
אז הבנו שאנחנו חיים טוב יותר עם חברה. עם זאת, חברה יכולה להשפיע עלינו בהרבה דברים. כמו באופנה, קחי למשל את הקרוקס, בתחילה, אף אחד לא קנה אותם ואז נתנו לאנשים מפורסמים שיש להם השפעה בציבור ללבוש אותם ופתאום הרחוב התמלא באנשים שלבשו קרוקס ועד היום זה לא מוזר בכלל שמישהו לובש קרוקס.. וכך גם בעוד המון נושאים. החברה משפיע עלינו. ואנחנו משפיעים עליה.
אבל מה קורה לנו כשהחברה שיש לנו לא בדיוק תואמת לאיך שאנחנו חושבים ומאמינים, ולאיך שציפינו שתראה החברה שלנו? זוהי שאלה חשובה שחשוב לשאול ולא להיסחף סתם כך אחרי כולן כי זה מה יש (ועל כך סחטיי´ן;).

[מה עושים - חיים בחברה ומשפיעים]
זה הפיתרון שאני נתתי לעצמי בגילך כשהחברה סביבי לא תאמה את דרכי. בחרתי להיות חברה שלהן ומצד אחד להשתדל להיות מושפעת בעיקר רק מהדברים הטובים שבהם, ומצד שני להשפיע מהצדדים הטובים שבי, להיות מי שאני בהכי טוב שלי, (כמובן בלי להטיף וכו´..). ומנסיון כשאתה אמיתי וכנה ודבק במה שאתה מאמין בו, זה לא מפריע להיות החבר הכי טוב של כולם – להיפך! דווקא כך כולם מכבדים ומעריכים יותר.
ובשביל זה את מוזמנת לחשוב טוב עם עצמך איזה דרך את בוחרת. [ככל שתהיי בטוחה וחזקה בדרכך כך תוכלי להיות בחברת אחרות ממך ואף להשפיע גם עליהן.]
גם בנושא קיום הלכות יש הרבה שנוהגים שונה ממני, זה אומר שאני צריכה להיות כמוהם? כנראה שלא! אנחנו כעם רוצים ללמוד איך לחיות ביחד גם כשדרכינו שונות וכל אחד חי את חייו כפי שהוא בחר לחיותם. עכשיו את עוד צעירה אך אני מאמינה שיום יבוא ותגיעי לשירות לאומי/לימודים גבוהים או בכלל בחיים, ותראי שהרבה אנשים שתפגשי יהיו שונים ממך ומדרך חייך. ולכן, הלימוד שלך עכשיו, איך להיות חזקה בדרכך ובבחירותייך ועדיין להיות בחברת שונים, הוא חיובי ויכול לעזור לך גם בעתיד.
ועוד נקודה חשובה: כדאי לזכור שאני זאת שמרכיבה את החברה. לי יש מקום נכבד וחשוב באיך שהחברה תיראה.


[לסיכום]
החברה טובה לנו ואנחנו זקוקים לה מאוד. עם זאת לא תמיד החברה בה אנו חיים מתנהגת כמו שאנו מצפים ורוצים, וזה דורש מאיתנו יותר. כדאי לנו במצבים כאלה לקחת אחריות ולבחור עד כמה שניתן את הדרך בה אני רוצה להתנהג, להיות חזקה בדרך שבחרתי, ובע"ה אהיה יותר מהמשפיעים ופחות מהמושפעים.
כל הכבוד לך על בירור דרכך. שולחת לך מכאן חיזוקים. אני בטוחה שאם הגעת לכתיבת שאלה כזאת את ודאי גם יודעת מה נכון וטוב לך ולאן את רוצה להגיע.

בהצלחה
רות
לשאלות תוכלי לפנות לאתר או אלי למייל:

ruberg188@gmail.com

כתבות נוספות