שאל את הרב

זיווג הגון

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 04/06/15 13:22 יז בסיון התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב אני בת 18 וחצי חזקה בדת כבר 5 שנים בתשובה מקפידה כקלה כחמורה בן אדם פשוט עם ניסיונות שמשתדלת בהכל ומבינה בעומק הלב תתורה הקדושה שלנו.. אני בקשר כבר 4 חודשים עם בחור בן 29 גם חמש שנים בתשובה עובד ובערב לומד בכולל.. יש בנינו אהבה גדולה ואנחנו מיסתדרים מצוין בהכל הוא מבין אותי אוהב ומכבד אותי תמיד.. הבעיה היא שלפעמים אני מרגישה שזה לא הבחור שרציתי אני שאפתי לבחור רמה גבוה בן תורה אמיתי שיש לו מיסירות נפש לתורה הקדושה.. כי לפעמים אני מרגישה כאילו אני הרבנית שלו בגלל שהוא בתשובה רק חמש שנים לפעמים הוא לא יודע הכל הלכות חשובות שזה מובן מאליו אצל כל דתי..הוא צדיק אמיתי מקפיד 3 תפילןת, כולל, וכל מה שנידרש ממנו אבל תמיד אני דוחפת אותו מחזקת אותו ומשפיעה עליו בע"ה. אני יודעת שאחרי שניתחתן הוא יעשה הכל בשבילי וידאג לי להכל כי אני עוברת לגור איתו שזה יחסית רחוק מהבית ומההורים.. מבחינה הזאת אין לי דאגות.. ניכנסו בי דאגות מבחינה דתית שיש לי פחד שהוא יהיה כמו כל הגברים.. אני יודעת שהוא שומר עיניים וכל מה שהוא יכול.. אבל נגיד למשל אתמול היה חינה של אח שלו והכל היה שם פרוץ.. הוא נישאר עד הסוף!!..זה טיפה הרתיע אותיי.. בלי קשר יש בינינוו אהבה גדולה ואמיתית ואני מרגישה שהוא הזיווג שלי.. מה דעת הרב ומה אני עושה עם החששות האלה ?

תשובה

שלום

כמה קדושה יש בנשות העם הנבחר שברא הקב"ה בעולמו, אשרי חלקך.

את מתארת דמות של עובד ד' בליבו ובמעשיו, שכל הפגם בו הוא עברו, וחוסר ידיעת הלכות בעקבות כך.
מי לנו גדול מרבי עקיבא גדול חכמי תורה שבעל פה, כל התורה עומדת על דבריו. הוא היה ארבעים שנה עם הארץ, ואף שנא תלמידי חכמים.
רחל ראתה את מה שטמון בו, ובכח אהבתה הפכה אותו אחרי עמל לימוד לגדול הדור.
את תוכלי להיות רחל, לעודד את בחיר ליבך לתפילה ולתורה, לצניעות ולמעשים טובים.
העובדה שנשאר במקום לא צנוע היא אכן תמיהה, ועלייך לברר איתו מפני מה לא הלך הצידה הרחק מן העבירה. על כל פנים, אם תשובתו היא שישתדל להשתפר בכך, אזי אין להניח למקרה זה לעכב הכל.

שוחחו על הבית שתרצו להקים, וקיבעו שהכל יהיה ע"פ שו"ע, וחינוך הילדים בתמימות לעבודת ד' בשמחה.

אם הפרש הגילאים אינו מפריע לשניכם, ולאחר שהתיעצת עם הורייך- עשי את הצעד הנכון לך. לאחר תפילה מעומק הלב לרבש"ע.

חיזקי ואימצי

כתבות נוספות