שאל את הרב

סטודנט לרפואה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 01/06/15 17:15 יד בסיון התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני סטודנט לרפואה, וכעת אנו מתאמים על בדיקות פיזיקליות (דופק, ל"ד, בטן, ריאות וכו'). במסגרת הלימודים דאגתי להתאמן רק על בנים, ובמבחן המעשי הופיעה מולי "מטופלת" (שחקנית). לצערי הרגשתי כי היעדר הניסיון שלי בבדיקות על בנות השפיע על רמת הבדיקה - במיוחד מבחינת ההרגשה הפנימית שלי והביטחון שאיתו אני מגיע לבדיקה. ומכאן שאלתי - האם יש מקום להתאמן על הבדיקות גם על בנות? כמובן שאמשיך להקפיד על שמירת נגיעה בכל מה שלא קשור לבדיקות האלו. זה מצטער אותי שאני נדרש לכך, אך מצד שני אני לא חושב שיש מקום להתפשר על היכולות שלי בתור רופא.

תשובה

שלום וברכה

ראשית, שתהיה הצלחה בלימודים, ושתהיה הרופא הטוב ביותר שאתה יכול להיות.

הבה ננתח את מבנה השאלה. יש שני דברים טובים שעומדים לדיון - היכולת שלך להיות הרופא הטוב ביותר, והחובה שלך לשמור על צניעות וקדושה. שני הדברים האלה הם יקרים לנו, וממילא אנו מנסים לעשות את שניהם.
ההלכה מתירה לרופא לבדוק נשים, בשל הנחת ההלכה שבשעה שאדם טרוד בעבודתו - אין לבו פנוי לעיסוק בנושאים אסורים שאפשר שיתעוררו כתוצאה מטיפול בנשים. ברם, לא נראה נכון דווקא לחפש את הדרך להתאמן על נשים, אלא אפשר לצאת מתוך הנחה שהדברים יסתדרו אט אט, וכשתגיע לתפקוד כרופא - אכן השאלה האם המטופלת היא אישה או שמא מדובר באיש תהיה פחות רלוונטית לגביך.
על כן, נראה לי כי נכון להמשיך בדרך הרגילה, ואין לחפש דווקא נשים לתרגל עליהן, והדברים יתפלגו באופן טבעי, ותעשה דברים בקדושה ובטהרה.


האם זה נראה לך אפשרי ?

כל טוב

כתבות נוספות