שאל את הרב

אירוע מעורב

חדשות כיפה הרב דוד לוי 01/06/15 02:48 יד בסיון התשעה

שאלה

בס"ד

רציתי לשאול שאלה לגבי רבנים שמקדשים באירועים אף על פי שאירוע

ללא הפרדה.( חילונים)

מותר או אסור?

שמעתי התבטאויות של רבנים אחרים שאומרים שההולך אחרי אישה בנהר אין לו חלק בעולם הבא.

אז איך מותר לרב ללכת ולקדש אירוע מעורב ולתת התר לערב הזה שהתוצאות שלו זה זה חילול השם גמור!

מצווה לא באה ע"י עברה.

ואם יש היתר אז מותר גם לזמר לשיר לחתן ולכלה אף על פי שהאירוע

לא צנוע.

מה דעתך ?

אשמח לתשובה.

תשובה

שלום לך,

כולנו מתלמידי אברהם אבינו וחובה להתבונן על הדברים בחיים בעין טובה.
אני חושב שהתערבבו לך הרבה מושגים ואשתדל לערוך בהם סדר.

1. האיסור ללכת לראות אשה המכבסת בנהר הוא מפורש וידוע והכוונה כאשר יש לו אפשרות אחרת. (ואם אין לו - עיין שם בגמרא).

2. הרב עורך החופה הולך לשם כדי לערוך חופה וקידושין ליהודים הרוצים להתחתן ולהקים משפחה בישראל.
זו מצווה מאד גדולה וחובה עלינו לעזור ולרומם ככל יכולתנו כל מי שנוהג כך ומתחתן כדת משה וישראל.

3. אין ההפרדה בחתונה חלק מהותי מהחתונה וכמו בכל דבר יש שכר על המצווה ועונש על העבירה.
גם כאן לזוג שכר רב על החתונה ואשריו שזוכה לכך.
האורחים הבאים לחתונה יעמדו כל אחד לפי מה שהוא מוצא לנכון - אין עריכת החופה מחייבת עירוב בין גברים לנשים, ולהיפך. תחת החופה עומדים בצד אחד החתן והאבות והרב המקדש ובצד השני הכלה והאמהות.

[לכן בחופה כזו יש קידוש השם] ולא חלילה להיפך.
[מצות החתונה אינה באה בשום עבירה]

4. בענין הפרדה בחתונה יש להבחין בשלושה מצבים
א. בזמן החופה זה הידור. כמו שהמדרכות ברחוב אינן מופרדות כך ראוי להפריד.
ב. בזמן האוכל זה יותר חשוב, בפרט אם יושבים איש ליד אשה שאינה ממשפחתו. אם בכל שולחן יושבים קרובי משפחה מותר ואולי גם בני דודים. הסיבה שהאוכל נמשך יותר זמן ולא כל כך עסוקים במצוה כמו בחופה.
וגם בארוחה במקום העבודה יש מצבים בהם יושבים נשים וגברים יחדיו - נראה שזה יותר בעייתי, ורבים לא נמנעים מללכת לעבוד בגלל זה.
ג. הריקודים הם איסור גמור ומוחלט ו[כל ירא שמים יצא ממקום בו יש ריקודים מעורבים].

לסיכום
הרב עורך מצווה וגם אם לפעמים אחרי כן יש העוברים עבירות - אין זה בגללו ואסור לו להמנע בגלל זה מקיום מצווה זו - עריכת החופה.
גם לא ברור היכן יבלו או ירקדו אורחי החתונה. כאן הם באים למצווה חשובה - לשמח חתן וכלה, גם אם לפעמים בדרך שאינה תמיד נכונה. גם איזבל המרשעת שלא בחלה בגרימת מותם של יהודים רבים, קבלה שכר על כך שנהגה לרקוד בפני החתן והכלה (עיין בספר מלכים א)

[לגבי הזמר]
אם הזמר רק שר 'סולו' ואף אחד אינו שר איתו ואינו רוקד בגללו - נראה שמותר להקל.
אם הזמר גורם להם לרקוד ריקודים מעורבים - ברור שזה אסור בהחלט - הוא גורם להם בפירוש לעבור עבירה חמורה ביותר.
אם הוא גורם לנשים לשיר בלי לרקוד - יש בזה בעיה

בברכה ושתזכה להיות בשמחה תמיד
דוד לוי
098987548

כתבות נוספות