שאל את הרב

חזרה בתשובה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/05/15 21:01 יב בסיון התשעה

שאלה

כבוד הרב שלום רב .. אני מעדיפה בנתיים להישאר בעילום שם אני אשתף בקצרה אני בת 18 וחצי כיום ונימצאת במצוקה נפשית עמוקה לצערי התחלתי להסתובב ולצאת עם בני מיעוטים לפניי שלוש וחצי שנה אנחנו משפחה מאוד חמה ומאוחדת ומגיל קטן הערכים והאמונה היא דבר חזק בבית חגים ואחדות זה דבר שתמיד שרר בבית אני תמיד הייתי קרובה לדת לאמונה אהבת השם כיפור מגיל 10 לשמור משפחה כמו שלנו אוהבת ומאוחדת לשמחה במה שיש אין ניראה לי ניכנסתי לזה דרך "חברה" ולא שמתי לב שהידרדרתי התחלתי לצאת מידי יום לשתות ולעשות טעויות אך שמרתי תמיד על הכבוד שלי והשם עזר לי .. בתקופה האחרונה אני נמצאת המשברים אישיים בחיים ומחפשת תשובות להמון שאלות כלכך רוצה לחזור ולהיות הילדה האהובה בבית ולחזור לדרך המוטב אך לא יודעת מאיפה להתחיל צריכה הכוונה אשמח לתשובה בהקדם

תשובה

שלום וברכה

ראשית, ברוכה השבה.

מי יכול למצוא את המפתח ?
רק את.
קראי מחדש את מה שכל כך יפה כתבת: כתבת על המשפחה הטובה שלך; שאתם משפחה חמה ומאוחדת; שהערכים והאמונה היו דבר חזק כל כך אצלכם; שאת אוהבת את הקשר עם האמונה, ועוד.
הכל איפה פתוח בפנייך.
משבר הוא לא רק שבר. בעברית, הוא גם השם של כסא היולדת ("היושבת על המשבר"). את יכולה אפוא להוליד דבר חדש מתוך עצמך.
ואיפה מתחילים ?
כמו שאמר הלל לגוי שבא להתגייר וביקש ללמוד את כל התורה כולה על רגל אחת: "מה ששנוי עליך אל תעשה לחברך".
הוא לימד אותנו כי מתחילים בלהיות טוב לבריות. היי טובה בבית, תעזרי, תתמכי, תחייכי, תעשי טוב לאנשים, ואז תמצאי חן ושכל טוב בעיני אלוהים ואדם, וכך תשובי עוד ועוד למקום הטוב שלך.

האם זה מתאים לך ?

כל טוב

כתבות נוספות