שאל את הרב

אני צעירה ולא אמורה להתאהב אבל זה קרה..

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/03/15 23:13 יא בניסן התשעה

שאלה

שלום,

אני יודעת שאני צעירה ואני לא אמורה להתאהב, אבל זה קרה.

זה נורא קשה לשמור את זה בפנים. אני לא רוצה לשתף אותו כי אני מודעת לזה שאסור חבר בגיל הזה אבל בכל זאת זה נורא קשה! אני יכולה לקבל חיזוק על למה לא כדאי חבר בגיל הזה?

תשובה

בס"ד
שלום יקרה,
אני שמחה שפנית אלינו למרות שציינת שקשה לך לשתף. עדיף להוציא החוצה מאשר לשמור בפנים. אני מבינה מהפנייה שלך שאת יודעת שחבר בגיל הזה זה לא דבר אידיאלי, אך אל תרגישי רע עם עצמך. אין "איסור" להתאהב בגילאים האלו או שיהיה לך חבר עכשיו, אלא זה טבעי מאוד וקורה להרבה בנות, דווקא בגיל שלך .
את נמצאת בשלב שבו הרגש הוא מאוד עוצמתי, לטוב ולפחות טוב, ולכן הגיוני מאוד שתחווי גם התאהבות בשלב הזה, בתקופה של גיבוש הזהות העצמית שלך, תקופה הניתנת לשינויים, לפעמים אפילו מאוד קיצוניים. זה שלב שבו את מתחילה לבנות את עצמך: להחליט מה את אוהבת ומה לא, מה את מעריכה יותר ומה פחות, איזה דרך את רוצה לסלול לעצמך, ועוד כמה וכמה דברים שאת מתחילה להבין על עצמך.
ההתאהבות לרוב מאופיינת בסערות נפש, ויש בה את הצדדים הכייפים: פרפרים בבטן, רצון עז לראות אותו כל הזמן, תחושה של "ריחוף" מסחרר וכייפי. אבל כמו הצדדים החיוביים הללו, יש גם את הקיצוניות ההפוכה והפחות נעימה: תחושה של דיכאון ודכדוך אם שום דבר לא הולך כמו שאת רוצה, פגיעה בלימודים, מתחים מסוימים שיכולים להיווצר אצלך, וכו´. בגלל שאת נמצאת בשלב שהרגש הוא מאוד טוטאלי וחזק, את עלולה "להתנדנד" בין התחושות החיוביות לתחושות הפחות נעימות וזה יכול רק להעצים את הבלבול שבמילא קיים בשלב ההתבגרות, ואז כמו שההתאהבות יכולה להיות מאוד כייפית מצד אחד, מכיוון שלרוב היא חולפת ולא יציבה, יכולה גם להיות האפשרות שיגיע הצד הפחות נעים של השיברון לב..
ברוב המקרים, חבר בגיל הזה נובע מהסיבות הלא נכונות: הרצון להיות מוערכת יותר בקרב החברות, יותר "מגניבה" מבנות אחרות, להיות יותר "מקובלת", וכו´, ואלה לא מספיק סיבות יציבות ונכונות להיות בקשר. נכון, זה מרגש, משמח, צובע את החיים באור יותר חיובי, אבל זה עלול להחזיק מעמד לטווח הקצר, ואז לגרום לפגיעה ריגשית, יותר מאשר כאשר נהניתם ביחד. לעיתים קורה, ולא פעם, שבנות שהיה להן חבר בגיל ההתבגרות נמצאות בתקיעות ריגשית בשלב יותר מאוחר, כאשר הן כבר בשלות ומוכנות לנישואין.
את גם ככה נמצאת בשלב קריטי של לימודים ובגרויות, בניית הזהות העצמית שלך ומעבר לכך, את לקראת שלב של החלטות חשובות, כמו האם לעשות צבא או שירות לאומי, האם בכלל ללכת למדרשה? מה תרצי ללמוד בעתיד, וכו´, לכן כדאי שתתמקדי קודם בדברים החשובים שהגיל מזמן לך בשלב הזה. תני לעצמך את המרחב של הבנייה והגיבוש העצמי, להבין מה באמת מתאים לך ונכון עבורך. מבלי להיות בנויה ומגובשת עד הסוף, יכול להיות לך קשה לדעת מה בדיוק את צריכה ומה נכון בשבילך, ולכן ההתאהבות יכולה להיות מאוד שטחית וחולפת (כל החיים אנחנו בשלב של בנייה, אבל בגיל ההתבגרות הבנייה העצמית היא מאוד קריטית וחשובה להמשך החיים).
מחזקת אותך מאוד! מקווה מאוד שעזרתי לך. את יותר ממוזמנת לפנות אליי למייל במידה ותרצי ותצטרכי.
יעל
yaelianb@gmail.com

כתבות נוספות