שאל את הרב

קשה לי להתנתק מהפייסבוק

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/03/15 12:52 ה בניסן התשעה

שאלה

אני מנסה בזמן האחרון להתתחזק, וקיבלתי על עצמי למחוק את הפייסבוק, אבל נורא קשה לי !! יש לי 5000 חברים גם בנים גם בנות ואני תמיד מדברת לפחות עם 10 אנשים ביום , זה מאוד מעסיק אותי לאורך כל היום.. אני רק במחשב! אני מפרסמת סטטוסים מצחיקים לפעמים וזה עושה טוב לאנשים כי אני מצחיקה אותם ,אני מקבלת על סטטוס לפחות 200 לייקים, אם אני אתנתנק מהפייסבוק יהיה לי מאוד קשה לעשות את זה , כי כבר אף אחד לא מכיר אותי, וכולם נמצאים בתוך הפייסבוק ורק אני בחוץ... מה לעשות ? זה באמת קשה

תשובה

שלום וברכה


שתי דרכים עומדות בפנייך, כמו שהן עומדות בפני כל אחד שרוצה לעשות שינוי הגדול (על שתי הדרכים האלה כתב רבינו הגדול, הרב קוק זצ"ל, בתחילת ספרו "אורות התשובה").
האחת – לעשות פעולה חד פעמית של סגירת הדף, על אף כל המחירים הקשים הכרוכים בכך. אני מבין מדברייך שאת גם לא מסוגלת כעת לעשות פעולה כזו, וגם לא משוכנעת שזה הדבר הנכון לעשותו.
השניה – היא ללכת קמעא קמעא, ולא לסגור, אלא להמתיק את הדף. לנצל את הקשרים שלך ואת היכולת להעלות חיוך על פני אנשים, אבל להתמכר פחות, לכתוב פחות, להקצות לעצמך זמן שאת נכנסת לפייסבוק וזמן שלא – ולעמוד בכך. גם לדרך זו יש יתרונות ויש חסרונות, כמו לקודמת, וגם היא קשה, אבל נראה מתוך דברייך שהיא מדברת אלייך יותר.
בדרך זו אפוא תוכלי גם לכתוב דברים שהם יותר על רמה, שהם באמת מועילים למי שקשור אלייך בדף הפייסבוק, ובד בבד לעצור ולהמעיט ולהיכנס רק בצורה מוגדרת (למשל: רק אחר הצהריים או משהו מעין זה). אם תשתפי את כולם בהחלטות שלך ובנימוקים להן – אפשר שזה יעשה אפילו יותר טוב.

האם את יכולה ללכת בדרך הזו ?
כל טוב, ושוב יישר כוח

כתבות נוספות