שאל את הרב

להתפטר כמלצרית?

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 24/03/15 23:23 ד בניסן התשעה

שאלה

שלום שמי מוריה ואני בת 23,

לאחרונה לאחר ארבע חודשים של חיפוש עבודה מצאתי עבודה כמלצרית במסעדה אך המסעדה אינה כשרה...כל מוצרי הגלם שמייצרים מהם את האוכל במסעדה הם מוצרים כשרים ולפעמים אפילו למהדרין, אך איך הפרדה בין הכלים הבשרי לחלבי. כמו כן, במסעדה לא מבשלים בשר עם חלב. והיא לא פתוחה בשבת. אבל במידה ואדם מגיע ומזמין מאכל בשרי עם קפה הפוך (חלב) ניתן להגיש לו את זה... התחלתי לעבוד במסעדה הזו מתוך ידיעה שכל עוד אני לא אוכלת את האוכל הזה וזה לא פוגע לי בשבת אז הכל בסדר. עד שהגיע הרגע בו הייתי צריכה להגיש לאדם כלשהו מאכל בשרי יחד עם משקה חלבי, אמנם עשיתי את זה בלית ברירה אבל לאחר מכן הרגשתי לא כלכך טוב עם עצמי...

השאלה שלי היא האם זה מותר או שישנו איסור להמשיך לעבוד בעבודה הזאת??... ואם ישנו איסור, האם עליי להתפטר באופן מיידי או שאני יכולה להמשיך לעבוד שם עד שאמצא עבודה חדשה?(אני לא כ"כ יכולה להרשות לעצמי להישאר ללא עבודה וללא כסף...)

אשמח לתשובתכם הכנה והמיידית.

כמו כן אוסיף כי הודעתי לבוס שמאחר והמקום לא מקבל חותמת של משגיח כשרות על ניקיון הפסח (על אף שאנו מנקים את כל החנות, וכל האוכל נעשה ממוצרים שהינם כשרים לפסח אין מחליפים את הכלים.... כבר הודעתי לבוסית שאני לא אוכל לעבוד בפסח) אך אם יהיה מצב בו היא תכריח אותי לעבוד כיצד עליי לנהוג?

תודה רבה רבה, תבורכו....

חג שמח וכשר.

תשובה

שלום

אמנם יש כאן הפסד מרובה, אולם מדובר על האכלה בדברים שאינם כשרים. גם אם תקפידי לא להגיש בשר שבושל בחלב, ודאי תגישי אוכל שבושל בכלי הבלוע מבשר וחלב או חלב מיד אחרי בשר באותה סעודה.

לפיכך עליך להאמין וגם לתת אמון בבורא העולם ומשגיחו, ולעזוב את עבודתך זו שיש בה איסור. בע"ה תמצאי עבודה כשרה, בזכות מסירות זו.
אמנם, אינך חייבת לעזוב מיד אלא לחפש היטב מקום אחר, ובנתיים להקפיד שלא להגיש דברים חמים, ושלא להגיש חלבי אחרי בשרי. בפסח לא לעבוד שם.

כל טוב

כתבות נוספות