שאל את הרב

אני חושבת שאני לא יוצרת קשרים נכונים אבל לא בדיוק תלותית

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/02/15 16:01 ל בשבט התשעה

שאלה

שלום!!

אני חושבת שאני לא יוצרת קשרים נכונים עם אנשים מסויימים. שמתי לב שכבר הרבה פעמים נקשרתי יותר מדי למורה, למדריכה וכו'. כשהייתי איתן בקשר ממש היה לי חשוב לשמוע מה יש להן להגיד, רציתי לדבר, להתייעץ וכו' (וחשבתי עליהן יותר מהרגיל..).

לאחרונה חשבתי על זה יותר וגיליתי שבד"כ אלה אנשים שאני מעריכה ושגדולים ממני. כשקראתי (באחת השאלות) על קשר תלותי זה לא ככ התאים למה שאני מרגישה (אני אוהבת את המדריכה למשל אבל לא מרגישה שאני לא יכולה בלעדיה וכו'), אבל בכל זאת אני חושבת שאני יוצרת את הקשרים האלה בצורה לא טובה ולא נכונה. (זה קרה לי כבר כמה פעמים,וכל פעם זה היה מישהו אחר- המורה, המדריכה, הרב..).

מה אני אמורה לעשות כשזה קורה? לנתק לגמרי את הקשר? ואיך (אם צריך) משנים קשר שכבר קיים בלי לפגוע בו?

תודה רבה על זה שיש מקום לשאול, האתר באמת עוזר מאוד! :)

חודש אדר שמח!!

תשובה

שלום וסליחה על העיכוב בתשובה

את מספרת לנו על התלבטות ומחשבות שיש לך בקשר לקשרים לא נכונים שאת יוצרת עם אנשים. אם אני מבין נכון לא מדובר על קשרים שהם 'חולניים' אלא שאת מרגישה שה'מינון' הוא קצת מוגזם.

אני חושב שאפשר לנסות שני דברים. קודם כל, אם את מרגישה שהמינון הוא מוגזם אז כדאי 'להוריד' קצת את המינון. אם את חושבת יותר מדי, אז אולי כדאי להקטין את מספר המפגשים או השיחות וכדו'.

דבר שני, את כותבת (וזה מאד מרשים ששמת לב לזה לבד) שזה קרה לך כמה פעמים. אולי כדאי לנסות לחשוב מה גורם לך לעשות את זה. הרבה מאד פעמים, הסיבה ל'הגזמה' בקשר הוא חוסר בטחון מספיק בעצמינו או במה שיש לנו לתת ולתרום ואנחנו קצת מעדיפים ש'מישהו שמבין' יחליט בשבילנו. אם זה באמת כך אצלך, אולי כדאי לחשוב איך מחזקים את ההערכה העצמית. איך מוצאים בעצמך נקודות טובות, הצלחות, הישגים, שיתנו לך את הבטחון להחליט לבד ולחשוב לבד מה נכון וטוב בשבילך.

לסיום, אולי כדאי גם לשתף את אותו אדם שאת נקשרת אליו. להגיד לו -שאת שמה לב שאת חושבת הרבה בתקופה האחרונה בקשר אליו ומה הוא חושב ביחס לזה.

בהצלחה רבה

טוביה
tsbias1@gmail.com

כתבות נוספות